اخبار اخبار فرهنگی

بعثه مقام معظم رهبری آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین است

تبلیغات بنری


به گزارش توژال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، وی عصر روز جمعه دوم شهریور ماه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین و موکب های فعال ایرانی در کاظمین حضور یافت. حجت الاسلام والمسلمین آقای عبدالفتاح نواب نماینده ولی قانونی در امور حج و حج. سید عباس الحسینی رئیس سازمان حج و زیارت، نمایندگانی از سازمان توسعه و بازسازی عتبات، سفارت کشورمان در عراق، موکب های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان و نهادهای مرتبط در دفتر وی برگزار شد. ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در جوار حرم امام جوادین (علیه السلام).

در این جلسه نمایندگانی از سازمان بازسازی عتبات عالیات، سفارت کشورمان در عراق، جمعیت هلال احمر و موکب های خراسان جنوبی، رضوی و هرمزگان به تشریح برنامه های پیاده روی اربعین در مناطق مختلف پرداختند و خواستار تقویت این طرح شدند. امکاناتی در کازمین با هدف بهره مندی بیشتر زائران از این زیارت معنوی.

در این دیدار که تعدادی از معاونین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج نیز حضور داشتند، اعلام شد 72 کاروان ایرانی به همراه کاروان های عراقی با تمام توان در حال خدمت رسانی به زائران اربعین هستند تا برخی از کاستی ها را برطرف کند. مانند ایجاد سرویس بهداشتی، پارکینگ و ایجاد آشپزخانه برای پخت غذا مستلزم اختصاص زمین در منطقه کاظمین است.

همچنین در جلسه هماهنگی موکب های فعال ایرانی و قرارگاه اربعین در کاظمین اعلام شد: با توجه به حضور زائران در شهرستان های حج از ابتدای ماه صفر، هماهنگی و تعامل برای شروع زودهنگام خدمات ضروری است. موکب های ایرانی در این شهرها.

بعثه مقام معظم رهبری آماده خدمت رسانی به زائران اربعین است

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و عمره در سخنانی که در آن به تبیین مفهوم ادب پرداخت، بر لزوم تکریم عزیزان امام معصوم تاکید کرد و از حاضرین خواست توجه کنند. به خاندان امام معصوم. نکات اخلاقی در سیره امام معصوم و توجه بیشتر به شخصیت و رفتار امامان نسبت به گذشته از نظر معنوی مفید است.

حجت الاسلام والمسلمین معاونین موکب به گفته نمایندگان موکب های ایرانی که در ایام اربعین به زیارت ائمه اسب ارائه خدمات می کنند، بر ضرورت تدوین دستورالعمل موکب و انجام وظایف محوله تاکید کردند. تیم های کاری گفتند: ارائه خدمات در دهه اول صفر ضروری است و سفرهای اربعین در داخل کشور باید هر چه سریعتر هماهنگ و برنامه ریزی شود.

وی درباره درخواست ارائه شده برای امکان اقامت کاروان های زائران یک شب و بیشتر در کاظمین توضیح داد و افزود: سازمان حج و عمره بر اساس درخواست زائران بسته های مختلفی را برای سفر به عتبات عالیات تعیین کرده است که شامل اسکان می شود. در کاظمین که جزو این بسته ها می باشد و زائر می تواند بسته مورد نظر خود را با سلیقه خود انتخاب کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و عمره با اشاره به اینکه اربعین امروز بزرگترین اجتماع انسانی در جهان است، بر لزوم برنامه ریزی دقیق و موضع گیری صحیح همه نهادهای مرتبط با این امر مهم تاکید کرد و گفت: هیئت مقام معظم رهبری این کار را از طریق کمیته فرهنگی و آموزش اربعین انجام داده اند و تمام توان خود را برای ارائه خدمات به زائران انجام خواهند داد.

در ادامه این جلسه در خصوص بیمه زائرین اربعین و نحوه ارتباط و تعامل شرکت بیمه با جمعیت هلال احمر پس از ارائه نظر نماینده سفارت کشورمان در قرارگاه اربعین کاظمین بحث و تبادل نظر شد رئیس سازمان حج و عمره کشور تایید کرد: جمعیت هلال احمر و بیمه امسال در خصوص ارائه خدمات به بیمه شدگان و حتی برخی از افرادی که بدون بیمه بودند و در عراق فوت کردند، به تفاهم رسیدند سال قبل ناپدید شود.

الحسینی همچنین به دستورالعمل های صادر شده و توانمندی های مورد نیاز برای استفاده از موکب ها در نمایندگی کاروان حج اشاره کرد و گفت: کسانی که شرایط و آمادگی های لازم را دارند می توانند با مدیران کاروان ها برای ورود به این دوره هماهنگی کنند و ما نیز از حضور در این دوره بهره مند هستیم. این و ما از مردم استقبال می کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و عمره نیز شب گذشته با حضور در حرم ائمه جوادین علیهم السلام حضور یافت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال