اخبار اخبار سیاسی

ادامه سَبُک و سنگین کردن وزرا

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، شامگاه 9 مردادماه اخباری در حوزه های مختلف در خبرگزاری دانشجویان ایران منتشر شد که در ادامه مشاهده می کنید:

– ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

سیاسی:

چهارمین روز و هشتمین جلسه علنی شورای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود مازیکیان به پایان رسید.

در جلسه عصر روز سه شنبه مجلس به بررسی صلاحیت های اسکندر مومنی وزیر کشور ادامه داد و سپس صلاحیت سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت بررسی شد. بررسی صلاحیت‌های عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نفت نیز در مجلس آغاز شد، اما این بررسی تکمیل نشد و به جلسه فردا (10 مرداد) موکول شد. در مجمع عمومی فردا صلاحیت احمد دینیمالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز بررسی خواهد شد.

قرار است وزرای پیشنهادی روز چهارشنبه رای گیری شوند.

تداوم تسهیلات و بارگذاری وزرا/بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم

بلوک انقلاب اسلامی در شورا به 15 وزیر پیشنهادی رأی داد

بلوک انقلاب اسلامی در شورای اسلامی عصر روز سه شنبه 9 مرداد 1403 هجری شمسی با موضوع بررسی صلاحیت اعضای دولت پیشنهادی دولت چهاردهم تشکیل جلسه داد.

ملک شریعتی، نایب رئیس این فراکسیون، گزارشی از این دیدار را در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی منتشر کرد و افزود: «ظفرکندی، همتی، صالحی امیری و مادری موفق نشدند جلب اعتماد نهضت انقلاب اسلامی».

وزارت خارجه آلمان سفیر ایران را احضار کرد

جهان:

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که دولت این کشور سفیر ایران در برلین را به دلیل تعطیلی موسسه آموزش زبان آلمانی در تهران وابسته به دولت آلمان احضار کرد.

قوه قضائیه کشورمان امروز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: دو شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان که خلاف قوانین کشور و مرتکب اقدامات غیرقانونی فراوان و تخلفات مالی کلان شده بودند، به دستور مقام قضایی پلمب شدند. همچنین گزارش هایی مبنی بر تخلف از سوی مراکز تابعه آلمانی در این کشور وجود دارد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به این اتفاق، در بیانیه‌ای این اقدام را «غیر موجه» توصیف کرد و اعلام کرد: «اقدامات مقامات امنیتی ایران علیه مؤسسه آموزش زبان آلمانی در تهران را محکوم می‌کنیم. سفیر ایران احضار شد.

در همین حال، آلمان در سوم آگوست با حمله و بستن مراکز اسلامی در هامبورگ، فرانکفورت، مونیخ و برلین، اعتراضات گسترده‌ای را برانگیخت.

ایجاد واحدهای نظامی جدید در روسیه

وزارت دفاع روسیه سه واحد جدید ایجاد کرد: بلگورود، کورسک و بریانسک.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: گروه‌هایی از نیروهای بلگورود، کورسک و بریانسک در مناطق بلگورود، بریانسک و کورسک مستقر شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور روستای «نووگورودسکویه» واقع در دونتسک را تحت کنترل خود درآورده اند.

خبرگزاری نووستی به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه نوشت: نیروهای مسلح اوکراین بیش از 585 سرباز و سه تانک را در منطقه عملیاتی لشکر مرکزی از دست دادند.

تداوم تسهیلات و بارگذاری وزرا/نیروهای ارتش روسیه

در چهل و پنجمین حراج چند کیلوگرم طلا فروخته شد؟

اقتصادی:

در چهل و پنجمین جلسه حراج شمش طلا که روز سه شنبه در مرکز مبادلات ایران برگزار شد، 179 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار کمتر از 995 در هزار مورد معامله قرار گرفت.

از مجموع 189 کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرده فروشی تالار معاملات طلای مرکز، 179 کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و 688 میلیون تومان برای شمش طلای استاندارد معامله شد.

در 45 نوبت حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ایران 805 تن شمش به ارزش 37.2 هزار میلیارد تومان معامله شد.

تداوم تسهیلات و بارگذاری وزرا/حراج شمش طلا

18 مجروح ایرانی از عراق به کشور منتقل شدند

اجتماعی:

18 ایرانی که بر اثر تصادف در عراق مجروح شده بودند به کشور منتقل شدند

بر اثر برخورد اتوبوس با پل سیمانی ساعت 5:10 بامداد 9 مرداد در محور بصره به ناصریه 18 بازدیدکننده ایرانی مجروح شدند.

سه دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس از نزدیکترین پایگاه سیار اورژانس 115 واقع در شلمجه به نقطه صفر مرزی اعزام و 18 مصدوم با هماهنگی مرکز فرماندهی حوادث ICP از طریق مرز شلمجه به داخل کشور منتقل شدند.

تداوم تسهیل گری و بارگذاری وزرا/عکس آرشیو

بازیگر پیشکسوت درگذشت

فرهنگی:

حسین خانی بک بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت.

این بازیگر در سال های اخیر به دلیل بیماری آلزایمر خانه نشین شده است.

حسین خانی‌بک بازیگر سریال‌های «مختارنامه» و «شب 10»، «روزکار جیوانی» پس از ابتلا به کرونا، چند سالی بود که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد و به تدریج قدرت تکلم و شناخت دیگران را از دست داد.

تداوم تسهیلات و بارگذاری وزرا/حسین خانی بک

– کسب 4 مدال برای جوانان ژیمناستیک کشور

ورزش:

نمایندگان ایران در پایان رقابت های پنج گانه برتر کشتی جهان دو مدال طلا و دو مدال برنز کسب کردند.

در پایان رقابت های پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان 2024 اردن، آرمن شمسی پور در وزن 48 کیلوگرم و امیر مهدی سعیدی نوا در وزن 65 کیلوگرم مدال طلا، عمادرضا محسن نژاد در وزن 80 کیلوگرم و عمادرضا محسن نژاد به مدال طلا دست یافتند. علی اصغر دادبخش در وزن 110 کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کرد. امیرعلی حیدری نیز در دسته ۵۵ کیلوگرم پنجم شد.

تداوم تسهیلات و بارگذاری وزرا/تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران

آماده سازی تلسکوپ نانسی برای اکتشاف فضایی

علم و فناوری:

با ورود تلسکوپ فضایی نانسی گریس روم به مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا، آماده سازی برای اکتشاف فضایی آغاز می شود.

تلسکوپ فضایی رومی نانسی گریس ناسا که دارای یک دوربین پیشرفته است، اکتشافات فضایی را به طور چشمگیری بهبود می بخشد و اطلاعاتی در مورد انرژی تاریک، ماده تاریک و سیارات فراخورشیدی دوردست از طریق اسکن های دقیق و گسترده ارائه می دهد.

تداوم تسهیلات و بارهای سنگین بر دوش وزرا/تلسکوپ رومی نانسی گریس

اولین نمونه از تجهیزات تلسکوپ رومی نانسی گریس یک دوربین پیچیده است که کیهان را از لبه های منظومه شمسی تا لبه مرئی کیهان اسکن می کند. این دستگاه که با نام Wide Field Device شناخته می شود، اخیراً به مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در مریلند رسیده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال