اخبار اخبار ورزشی

شرایط عجیب تیم‌ ملی فوتسال در فاصله کمتر از یک ماه تا جام جهانی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، مسابقات جام جهانی فوتسال از 31 شهریور تا 15 مهرماه در ازبکستان برگزار می شود. تیم ملی ایران در یک گروه ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه قرار دارد. روال آماده سازی مسابقات مهمی مانند جام جهانی باید از قبل برنامه ریزی و مشخص شود تا اعضای تیم بدون دغدغه و مشکل و با آمادگی و روحیه بالا راهی این مسابقات شوند.

به نظر می رسد مسئولان فدراسیون فوتبال به این موضوع فکر نکرده و کار خود را بر اساس توانمندی ها برنامه ریزی کرده اند. اولین نقص و ضعف در برنامه آماده سازی تیم ملی، عدم برگزاری بازی دوستانه به شکل لازم و در سطح بالا است. موضوعی که سال هاست فدراسیون فوتبال نمی تواند آن را حل کند چرا که در فوتبال هم برای برگزاری بازی های دوستانه با تیم های سطح بالا مشکل دارد. حالا نزدیک به این رقابت بین المللی و حساس، این وضعیت را در فوتسال هم می توان دید.

البته لازم به ذکر است که مسئولان فدراسیون فوتبال خود را برای برگزاری دو بازی دوستانه با کرواسی در شهریور ماه آینده به میزبانی ایران آماده کردند اما کروات ها در آخرین لحظات به توافق رسیدند و این دیدار را لغو کردند. اما آیا برای تیمی که در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در رده چهارم جهان و اول آسیا قرار دارد، برگزاری بازی دوستانه با تیم های سطح اول جهان سخت است؟

نام تیم ملی فوتسال ایران همواره در میان نام های بزرگ دنیا می درخشد و علاوه بر آن بازیکنانی که نام این تیم را یدک می کشند مایه افتخار و مباهات کشور هستند. وحید شمسایی، مربی تیم ملی فوتسال روز یکشنبه در نشست خبری با گلایه از شرایط موجود، خاطرنشان کرد: با دو بازی دوستانه نمی توان چنین تورنمنت مهمی را برگزار کرد.

شمسایی همچنین عنوان کرد که قرارداد خود را 29 تیرماه امضا کرده و عصر شنبه (7 مرداد) آن را دریافت کرده است. این خود موضوعی چشمگیر است و میزان بی توجهی مسئولان اتحادیه به ساده ترین مسائل را نشان می دهد. قرارداد این مربی باید به بهترین شکل امضا می شد تا به جای نگرانی از این مشکل، وقت خود را صرف آنالیز بازیکنان و حریفان کند.

لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نشان می دهد وحید شمسی به دنبال جوان گرایی در این تیم است. برای حضور در این تورنمنت بین المللی باید این جوانان را در دیدارهای تدارکاتی سنجید. این موضوعی شناخته شده بود و اتحادیه در عین آگاهی از این موضوع نتوانست عملکرد مناسبی در برگزاری جلسه تدارکاتی داشته باشد.

وحید شمسی باید کمتر از یک ماه دیگر تمرینات بدنی بازیکنانش را آغاز کند و انتظارات تاکتیکی خود را از آنها مشخص کند، سپس نقاط ضعف را پوشش دهد و بین بازیکنان هماهنگی ایجاد کند. این در حالی است که لیگ های پرتغال و اسپانیا در خرداد ماه به پایان رسید و در نتیجه تیم های آنها 10 روز بازیکنان خود را برمی گرداند، سپس به تورنمنت بدنسازی می روند و بسته به شرایط تا 10 بازی دوستانه انجام می دهند و سپس به جام جهانی

پیش بینی می شود پس از هدایت یک مربی ایرانی در تیم ملی، مسئولان به او کمک کنند تا پرچم ایران را در مسابقات بین المللی به اهتزاز درآورد. نداشتن برنامه و تلاش نکردن برای حل مشکلات نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت، بنابراین با این شرایط نباید انتظار زیادی از تیم ملی داشت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال