اخبار اخبار سیاسی

با این اپلیکیشن به دانشمندان در کشف سیاهچاله‌های جدید کمک کنید

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. کاربر در هواپیما می نشیند و به سه عکس سیاه و سفید دانه دانه روی گوشی خود خیره می شود. از خود می پرسد: واقعی یا جعلی و پاسخ می دهد: واقعی. او تصمیم خود را می گیرد و به سراغ سه گانه بعدی می رود.

به گزارش اسپیس دات کام، با استفاده از یک برنامه علمی جدید شهروندی که توسط کنسرسیوم هلندی سیاه چاله توسعه یافته است، عموم مردم می توانند به کنسرسیوم کمک کنند تا هزاران تصویر را برای شناسایی اهداف بالقوه مورد علاقه مرتب کند.

در نهایت، کنسرسیوم سیاه چاله هلندی به دنبال کیلونوواها است، که انفجارهای قدرتمند تشعشعات الکترومغناطیسی هستند که از ادغام یک ستاره نوترونی و یک سیاهچاله تولید می شوند. این ابرنواختر به نوبه خود می تواند سیاهچاله ای به جرم یک ستاره ایجاد کند.

برای شناسایی ابرنواخترها، کنسرسیوم از آرایه تلسکوپ BlackGEM در شمال شیلی استفاده می کند تا بخش های بزرگی از آسمان شب را برای این انفجارهای درخشان اما کوتاه مدت اسکن کند و تصاویر را ثبت کند. نور آنها ممکن است فقط برای چند روز برای ما قابل مشاهده باشد. مشکل اکنون این است که برخی از این تصاویر منابع ستاره ای واقعی را نشان می دهند در حالی که برخی دیگر منابع جعلی مانند نور یک ماهواره ارتباطی را نشان می دهند. در حالی که فیلترهای هوش مصنوعی می توانند به حذف برخی از منابع جعلی کمک کنند، اما نمی توانند همه چیز را شناسایی کنند. به همین دلیل است که کنسرسیوم سیاه چاله هلند از طریق برنامه Black Hole Finder از مردم کمک می خواهد.

استفان پلومین، مدیر پروژه تلسکوپ BlackGEM در دانشگاه رادبود، در بیانیه ای گفت: «مردم هنوز در تشخیص الگوها بسیار بهتر از الگوریتم های ما هستند. با استفاده از این برنامه، شهروندان سراسر جهان می توانند به آموزش الگوریتم های هوش مصنوعی ما برای تمایز بین منابع واقعی و جعلی کمک کنند.

استفاده از اپلیکیشن بسیار ساده است. شما به سه عکس نگاه می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که آیا عکس از یک منبع واقعی است یا اگر مطمئن نیستید می‌توانید «ناشناس» را انتخاب کنید. طبیعتاً این برنامه تمام عواملی را که باید برای تصمیم گیری در نظر بگیرید را به شما آموزش می دهد.

برنامه Black Hole Finder به هشت زبان در دسترس است: هلندی، انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، چینی، بنگالی، لهستانی، ایتالیایی و برای هر سیستم عامل اپل و اندروید. نسخه وب نیز برای کسانی که از رایانه استفاده می کنند در دسترس است. بنابراین، اگر هر روز چند دقیقه وقت دارید، می‌توانید به کنسرسیوم بلک‌چاله هلندی کمک کنید تا جهان را جستجو کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال