اخبار اخبار ورزشی

۲ طلا و ۲ برنز ایران در ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، در پایان رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان 2024، مسابقات 5 وزن اول اردن، آرمن شمسی پور در وزن 48 کیلوگرم و امیر مهدی سعیدی نوا در وزن 65 کیلوگرم مدال طلا و آماردا محسنی نژاد به مدال طلا دست یافتند. در وزن 80 کیلوگرم و علی اصغر دادبخش به مدال طلا دست یافتند. مدال برنز 110 کیلوگرم. امیرعلی حیدری نیز در دسته ۵۵ کیلوگرم پنجم شد.

در وزن 48 کیلوگرم آرمن شمسی پور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم کالویان ایوانوف از بلغارستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله امرو امراهوف از آذربایجان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. شمسی پور در این مرحله یدیگی تولتایف از قزاقستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی حسین الدین عبدالکریم اف از ازبکستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 55 کیلوگرم امیرعلی حیدری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر 3 از سد ایلیا کندالین از روسیه گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آلبامیس بولاتولی از قزاقستان با نتیجه 10 بر یک شکست خورد و به دلیل حضور حریفش در دیدار پایانی به گروه بازنده ها رفت. حیدری در مرحله برگشت با نتیجه ۶ بر ۲ یوکی هیروهاشی از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل یوریک مخیتاریان از ارمنستان با نتیجه 5 بر 4 و ضربه فنی شکست خورد و در رده پنجم ایستاد.

در وزن 65 کیلوگرم امیرمهدی سعیدی نوا در دور نخست زید نگوگ اردنی را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 2 بر صفر و ضربه فنی آرسنی کیسین از مولداوی را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر یک فائزبک اشر میرزایف از ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سعیدی ناوا در این مرحله با نتیجه یک بر یک از سد ناراک گریگوریان از ارمنستان گذشت و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه 6 بر 2 مقابل ولادیسلاو پوکوتلو از اوکراین به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 80 کیلوگرم آمادرضا محسنی نژاد در دور نخست با نتیجه 3 بر صفر شاه جهان شووکاتوف از ازبکستان را شکست داد. وی در دور دوم دوشان استوکیچ از صربستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله اگیت ساری ترکیه را با نتیجه 6 بر 5 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. محسنی نژاد در این مرحله مقابل میخائیل شکارین از روسیه با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار دینکوف نیکوف از بلغارستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 110 کیلوگرم علی اصغر دادبخش پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم اولانکاناداس اوتیگنوف از قزاقستان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. وی در مرحله بعد و یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر 3 مقابل سیدان کیراکاسیان از ارمنستان به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. دادبخش در این مرحله مقابل ایوان یانکوفسکی از اوکراین با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر یک مقابل هاروی وانگ از چین به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال