اخبار اخبار سیاسی

مذاکرات فعالان اقتصادی ایران و روسیه برای تقویت مبادلات در صنعت خودرو

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، طرف ایرانی در این مذاکرات با سرپرستی فرشاد مقمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مسئولان شرکت خودروسازی آوتو واز روسیه برگزار شد. سمت در این جلسه نیز حضور داشتند.

در این نشست که روز سه شنبه با حضور جمعی از فعالان صنعت خودرو ایران در نمایشگاه خودروی مسکو برگزار شد، دو طرف در خصوص راهکارهای توسعه مبادلات از جمله نقش قطعه سازان کشورمان در این نشست تبادل نظر کردند. نیازهای بازار روسیه
دو طرف همچنین برای استفاده از ظرفیت های یکدیگر برای صادرات خودروهای ایرانی و روسی به طرف مقابل ابراز علاقه کردند.
نمایشگاه بین المللی خودروی مسکو 2024 در حالی روز دوشنبه 8 مرداد 1403 افتتاح شد که نمایندگان صنعت خودروی جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال متوالی با برپایی غرفه ای اختصاصی محصولات جدید خود را به نمایش گذاشتند.
این نمایشگاه با سخنرانی کلی مقامات روسیه و برخی کشورهای شرکت کننده از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران و حضور دو معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در فضایی به مساحت 60 هزار مربع افتتاح شد. متر در مرکز نمایشگاه بین المللی مسکو که به عنوان Expocenter شناخته می شود.
بیش از 20 شرکت ایرانی در پاویون انحصاری جمهوری اسلامی ایران به مساحت 500 متر مربع شرکت کردند. بیش از 50 صنعتگر و بازرگان ایرانی در قالب یک هیئت تجاری و نمایشگاهی به این نمایشگاه که به مدت چهار روز برگزار می شود، اعزام شدند.

ادامه مطلب

بر اساس آمار رسمی سازمان توسعه تجارت، صادرات قطعات یدکی خودروهای تولیدی در صنایع داخلی به روسیه از 13 میلیون دلار در سال 1401 (اولین سال حضور جمعی قطعه سازان ایرانی در نمایشگاه خودرو) به بیش از ۶۶ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ ه.
به گفته ابراهیم دوست زاده، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن انرژی و قطعه سازان، طی مکاتباتی با طرف روسی، فهرستی از 220 کالای اساسی مورد نیاز صنعت خودرو و قطعات یدکی روسیه تهیه شد. هیأت ایرانی در طول نمایشگاه خودرو و دو روز پس از آن با شرکت های روسی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماکسیم سوکولوف، رئیس AvtoVAZ پیشتر گفته بود: این شرکت ممکن است در سال 2024 عرضه خودروهای لادا را به ایران آغاز کند. محدوده مدل بالقوه خودروی صادراتی بر اساس نتایج مذاکرات تعیین خواهد شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال