اخبار اخبار فرهنگی

زنگ خطر کاهش کیفیت متون نمایشی تئاتر مقاومت به صدا درآمده است

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. محمد کاظم تبار دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در ادامه دیدارهای چند روز گذشته خود با فعالان تئاتر مقاومت از شهرهای مختلف کشور دیدار و با هنرمندان و مدیران فرهنگ هنری مرکز، شهرامحال، بختیاری و بختیاری گفت و گو کرد. استان های اصفهان.

«کمبود متون نمایشی باکیفیت در حوزه تئاتر مقاومت» در سال‌های اخیر در قالب مقایسه با آثار ارزشمندی که در دهه‌های گذشته تولید و عرضه شد، از نکات مهمی بود که هنرمندان سه استان مرکزی، چهارمحال، عقد بختیاری و اصفهان مورد توجه قرار گرفت.

کاظم تبار در این دیدارهای دوستانه با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفاتر حوزه هنری انقلاب اسلامی، گروه های فرهنگی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر آثار برگزار شد. استاندار دفاع مقدس استانداری با تایید اتفاقات رخ داده در زمینه افت کیفی نمایش ها در عرصه تئاتر، بر تلاش ستاد جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت و انتخاب متن عالی تاکید کرد. نمایش های باکیفیت شرکت کننده در این جشنواره به منظور ارتقای کیفی نمایش های این حوزه.

وی به بخش جوایز نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت به نام «شهید اسماعیل هنیه بیت‌المقدس» اشاره کرد و توضیح داد: درست است که با توجه به زمان کوتاهی که این پیشینه را کسب کردیم، اعلام کردیم که در پذیرش نیز شرکت خواهیم کرد. طرح‌های تئاتری، اما این دلیل نمی‌شود که کیفیت را فراموش کنیم و هیچ اثری را در جشنواره ارائه کنیم، زیرا باید به کیفیت این گونه آثار برای مخاطب اهمیت داد.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت افزود: بنابراین امیدوارم شرایط به گونه ای پیش برود که در این رویداد چه در حوزه مقاومت فلسطین و چه در سایر بخش ها بهترین ها را ارائه دهیم. موضوعی که مورد توجه من و همکارانم در ستاد جشنواره و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است تا بتوانیم با تغییراتی که در نحوه برگزاری این جشنواره ایجاد کرده ایم، مقدمه ای مناسب برای بالا بردن کیفیت آثار نمایشی ارائه کنیم.

عدم مقاومت در برابر نمایش در حوزه کودک و نوجوان

بر اساس این گزارش، کمبود نمایشنامه های مرتبط با تئاتر مقاومت در حوزه کودک و نوجوان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسات به آن پرداخته شد و دبیر جشنواره تئاتر مقاومت بخشی را با عنوان مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان اختصاص داد. ” در این دوره به عنوان تلاشی برای احیای این منطقه به عنوان بخشی از تئاتر مقاومت.

الزام هنرمندان شرکت کننده در نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت به ارائه آثار غیر تکراری و نظارت گسترده مدیران این دوره از جشنواره بر این موضوع از دیگر الزامات هنرمندان فعال در عرصه تئاتر مقاومت بود. با اشاره به اینکه استان های اصفهان، چهارمحال، بختیاری و استان مرکزی از مدیر این دوره خواستند جشنواره اقدامات لازم را در خصوص نظارت بیشتر بر ستاد جشنواره برای ارائه نمایش های غیر تکراری انجام دهد.

او زنگ خطر افت کیفیت متون نمایشی مقاومت را به صدا درآورد

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت نیز در پاسخ به این مطالبه از سوی هنرمندان گفت: هرگونه تخلف از قوانین مربوط به دعوت از جمله عدم تکرار اجرای شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف جشنواره قطع خواهد شد. با واکنش ستاد جشنواره مواجه خواهیم شد و حتی در صورت اطلاع از آن حتی پس از اختتامیه، اثر مورد نظر را با اعلام رسمی از روند اهدای جوایز و موارد مشابه حذف خواهیم کرد. هر چند تمام تلاش خود را می کنیم تا با کمک هنرمندان عزیز تئاتر استان شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، اما مطمئن باشید که در این زمینه هیچ گونه خوش رویی نخواهیم داشت و واکنش های لازم را خواهیم گرفت.

کاظم تبار گفت: نگاه ما در این دوره از جشنواره نگاه پرباری است و در این زمینه تمام تلاش خود را می کنیم تا کمترین خطا و اشتباه را در این زمینه شاهد باشیم. طبیعتا حضور در جمع هنرمندان اصیل تئاتر استان ها و در کنار مدیران فرهنگی هنری گروه های منطقه، فضایی را برای ما فراهم کرده است تا نقاط ضعف و قوت خود را به صورت واقع بینانه و میدانی دریابیم و سعی کنیم این دوره را دوره ای کنیم. آمادگی برای رویدادهای خوب در عرصه تئاتر مقاومت.

حمایت مادی و معنوی از هنرمندان تئاتر مقاومت

عدم حمایت مادی و معنوی از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر مقاومت از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسات از سوی فعالان این عرصه مطرح شد و از ستاد برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت درخواست شد اقدامات موثری در این زمینه انجام دهد. خوب

همانطور که دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در پاسخ به درخواست هنرمندان اظهار داشت: بدون شک تلاش ستاد جشنواره رفع دغدغه مالی هنرمندان برای تولید نمایش در حوزه تئاتر مقاومت است. ما در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم اما از مدیران استانداری می خواهیم حمایت های لازم را در این زمینه کسب کنند تا گروه های نمایشی فعال در حوزه تئاتر مقاومت ضمن توجه به موضوع مهم گیشه که نباید تنها به حمایت مالی متکی باشد، آیا نهادهای دولتی می توانند بی سر و صدا به کار بیشتر در این زمینه ادامه دهند. با این حال همچنان معتقدم اجرای این آثار باید به سمتی هدایت شود که در گیشه موفقیت کسب کند.

او زنگ خطر افت کیفیت متون نمایشی مقاومت را به صدا درآورد

قدردانی از هنرمندان پیشکسوت

قدردانی از نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استانی به دلیل عادت به برگزاری سفرهای استانی در هفته گذشته بخشی دیگر از این برنامه ها بود به نمایندگی از ستاد جشنواره و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس: هوشنگ جمشیدیان هنرمند پیشکسوت تئاتر اصفهان عباس سلطانی هنرمند پیشکسوت تئاتر از استان مرکزی قطعا سلیمانیه این هنرمند پیشکسوت استان چهارمحال و بختیاری از حضور فعال در نمایش های مربوط به تئاتر انقلاب و دفاع مقدس قدردانی کرد.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت طی روزهای گذشته ضمن حضور در استان‌های قزوین و قم با هنرمندان و مدیران فرهنگی شهرهای مختلف این دو استان نشست‌ها و نشست‌هایی داشت.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال آینده به دبیری دبیری برگزار می شود. محمد کاظم تبار میزبان مخاطبان و هنرمندان شرکت کننده در تهران و شهرهای مختلف کشور خواهد بود.

علاقه مندان می توانند برای دریافت آخرین اخبار این رویداد به اینجا مراجعه کنند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال