اخبار اخبار اقتصادی

مصداق حال خوب این است که هیچ بنگاهی تعطیل نشود

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، سید صولت مرتضوی در همایش توانمندسازی و توسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی که در باغ هنر برگزار شد، از ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی در سه سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از این تعداد تنها تعداد کل مشاغل ناقص که چند ساعت در هفته کمتر از 6 درصد از کل اشتغال کشور را تشکیل می دهد، در حالی که بر اساس گزارش سازمان تامین اجتماعی در این مدت 2 میلیون و 700 هزار نفر بیمه شده اجباری جدید تحت پوشش اجتماعی داشته ایم. حفاظت امنیتی

وی توضیح داد: عده ای تعجب می کنند که این آمار بر چه اساسی استخراج شده و تعریف کار چیست؟ اما پاسخ ما تعریف جهانی کار است که می گوید 2 ساعت در هفته و تاکید می کنیم که تنها 6 درصد از این تعداد در تعریف گنجانده شده است در حالی که در این مدت بیش از 2.5 میلیون نفر با بیمه اجباری به شاغلان اضافه شدند. جمعیت

مرتضوی با اشاره به 4 هزار شهید جامعه کار و مولد گفت: در نظام فکری شهید رئیسی مسئله کار از اهمیت بالایی برخوردار بود و ایشان همواره دفاع از جامعه کار و مولد و تولیدکنندگان را در اولویت خود قرار می دادند. برنامه ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یک شهید سرافراز معتقد بود کارفرما هم کارگر است و دوگانگی خاصی در این زمینه وجود ندارد و کارفرما باید مانند کارگر زندگی خود را وقف تولید کند تا کار. پایدار و دائمی است.

مرتضوی دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب در هفته کار امسال را یادآور شد و گفت: مقام معظم رهبری در روز کارگر امسال فرمودند که اگر شرایط نیمی از جمعیت کشور که کارگران هستند خوب باشد پس وضعیت کل مملکت خوبه و مثال خوب تعطیل نشدن… هر شرکت و کارگاهی.

وی همچنین از احیای حدود 10 هزار کارخانه تعطیل و نیمه فعال در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با احیای بنگاه های اقتصادی و بازگشت آنها به چرخه تولید، بسیاری از کارگران به خطوط تولید بازگشته اند.

وی تصریح کرد: اطمینان یک شهید سرافراز این بود که هیچ کارخانه ای تعطیل نمی شود و اگر طی گزارشی اعلام می شد در یکی از واحدها مشکلی وجود دارد بر پیگیری آن تاکید می کرد و اعلام می کرد که مشکل از طرف کارفرما بوده است. یا بانک و اگر اعلام شد مشکلی در یکی از واحدها وجود دارد، بر پیگیری آن تاکید و اعلام کرد که مشکل از طرف کارفرما یا بانک است و اگر از طرف کارفرما باشد، با تاکید بر اینکه ذی صلاح است فرد مسئول آن است.

وزیر کار ادامه داد: زمانی که رئیس جمهور شهید در آستان بود، بنیاد کرمه رضوی را راه اندازی کردند و معتقد بودند آثار معنوی و مادی که در منطقه آستان پیدا می شود باید کل کشور را در بر گیرد. در دوران تصدی ریاست قوه قضائیه یکی از مهم ترین دغدغه هایش حمایت از تولید و کارگران بود و تاکید کرد که کارگاه ها و کارخانه ها تعطیل نشوند و کارگران در معرض بیکاری قرار نگیرند.

مرتضوی در پایان با تاکید بر اینکه مصلحت دولت سیزدهم تحقق و اجرای عدالت اجتماعی برای کارگران و حفظ امنیت شغلی است، ابراز امیدواری کرد اجرای عدالت اجتماعی در دولت چهاردهم تداوم داشته باشد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال