اخبار اخبار تکنولوژی

رقبای هندی زیرآب واتس‌اپ، سیگنال و تلگرام را زدند

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، شرکت های بزرگ مخابراتی از جمله Reliance Jio، Bharati Airtel، Vodafone Idea و انجمن اپراتورهای موبایل هند این درخواست را ارائه کرده اند.

این درخواست منعکس کننده نگرانی های فزاینده در میان اپراتورهای مخابراتی است که خدمات مخابراتی معروف به OTT (خدمات چند رسانه ای بیش از حد) باید به همان روشی که خدمات مخابراتی سنتی تنظیم شود. این اپراتورها بر این باورند که قرار دادن این برنامه‌ها با الزامات مجوز جدید، زمینه بازی برابر و نظارت را بهبود می‌بخشد.

اپراتورهای مخابراتی هند معتقدند که خدمات مخابراتی باید تحت قانون جدید مخابراتی به عنوان خدمات دسترسی طبقه بندی شوند. این بدان معناست که شرکت هایی مانند واتس اپ، سیگنال و تلگرام باید مجوز فعالیت مانند شرکت های مخابراتی سنتی را دریافت کنند.

اپراتورهای مخابراتی هند همچنین می گویند که چارچوب نظارتی فعلی به اندازه کافی خدمات مخابراتی OTT را مورد توجه قرار نمی دهد و بر خلاف خدمات مخابراتی سنتی که تحت نظارت و کنترل های دقیق هستند، خدمات OTT تا حد زیادی تنظیم نشده باقی می مانند. این عدم نظارت مانع از اجرای قانون و پیشگیری از وقوع جرم شده است.

به گزارش پونه نیوز، در اوایل سال جاری، سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند اعلام کرد که قصد دارد مذاکراتی را با هدف ایجاد یک چارچوب نظارتی برای خدمات مخابراتی OTT برگزار کند. این ابتکار بخشی از تلاش گسترده‌تر برای رسیدگی به شکاف‌های موجود در محیط نظارتی فعلی و تضمین مقررات مناسب فناوری‌های ارتباطی نوظهور است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال