اخبار اخبار فرهنگی

تجربه و شناخت مدیریتی ویژگی بارز وزیر پیشهادی میراث‌فرهنگی است

تبلیغات بنری


اما تیموری در گفتگو با یک اقتصاددان ایرانی در مورد سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به لحاظ داشتن تجربه اداری بالا و شناخت نسبتاً خوب از ماموریت تخصصی این وزارتخانه، می تواند انتخاب مناسبی باشد به شرطی که برخلاف مدیران قبلی از کارشناسان و صاحب نظران مشورت کند. از مدیران و کارشناسان استفاده می کند و کارمند در این وزارتخانه باید به آن پایبند باشد و معاونان و مدیران اجرایی خود را نه بر اساس روابط، بلکه بر اساس تخصص و تجربه انتخاب کند.

تجربه و دانش اداری از ویژگی های بارز وزیر میراث فرهنگی است
فالی تیموری معاون گردشگری وزارتخانه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت دوازدهم

شرکت های گردشگری ماهواره ای باید از حاشیه حذف شوند

تیموری گفت: اگرچه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال 1397 با مصوبه شورای اسلامی به وزارتخانه تبدیل شد، اما این نهاد همچنان در ساختار قبلی با الگوی «سازمان» در حال فعالیت است و هیچ گونه منفعتی از این سازمان وجود ندارد. این تحول به دلایل زیادی ما پیروز نشدیم.

معاون سابق گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: وقتی در دولت دوازدهم لایحه قانونی وظایف و اختیارات این وزارتخانه تهیه و به مجلس ارائه شد، دولت تغییر کرد. در دولت سیزدهم این لایحه مجدداً اصلاح شد و برای تصویب به مجلس برگشت و تاکنون این لایحه در مجلس باقی مانده است. به همین دلیل پس از گذشت حدود پنج سال از مزایای این تبدیل بی بهره ایم.

تیموری در خصوص مهم ترین موضوعاتی که وزیر میراث فرهنگی، صنایع سنتی و گردشگری باید به آن توجه کند، گفت: صالحی امیری باید به جایگاه نیروی انسانی متخصص در این وزارتخانه توجه کند. وضعیت اشتغال و مسائل بودجه باید حل شود. ادارات مختلف و ناهماهنگ باید یکپارچه شوند و ساختاری قوی و هماهنگ بین ادارات ایجاد شود، از سوی دیگر به شرکت های اقماری وابسته به وزارتخانه که به حاشیه رانده شده اند توجه شود.

معاون سابق گردشگری در دولت دوازدهم ادامه داد: این سازمان بعد از وزارتخانه شدن قرار نبود تا پایان برنامه ششم از نظر سازمانی و نیروی انسانی گسترش پیدا کند و وزیر برای یک جراحی بزرگ در کشور باز است. و وزارتخانه تازه تاسیس.

وی افزود: چالش دیگر بودجه و اعتبارات این وزارتخانه نسبت به سایر وزارتخانه ها است. ما کمترین بودجه و اعتبارات را داریم و در کنار آن حقوق و دستمزد کارکنان این وزارتخانه در سطح استانی، شهرستانی و ستادی بسیار کمتر از سایر نهادهای دولتی است. حقوق کم باعث می شود کارشناسان و مدیران خوب و قوی در بخش های تخصصی نماند و جذب موسساتی شوند که حقوق خوبی می دهند و بدنه کارشناسان این وزارتخانه روز به روز ضعیف می شود. علاوه بر تغییر ساختار و طراحی سازمان جدید زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، باید به حقوق و مزایای کارکنان این وزارتخانه نیز توجه شود.

تجربه و دانش اداری از ویژگی های بارز وزیر میراث فرهنگی است

وزارت میراث فرهنگی نامتعادل است

تیموری گفت: «وزارتخانه از نظر بهبود مدیریت نامتعادل است. برای برخی از حوزه ها از نظر تشکیلاتی، بودجه و اعتبارات، نسبت به سایر حوزه ها تبعیض قائل شده اند به طوری که حدود 50 یا 60 درصد اعتبارات و بودجه به یک حوزه اختصاص می یابد و در شرایط خوش بینانه تر، 30 یا 40 درصد به حوزه اختصاص می یابد. در دو حوزه دیگر عدم تعادل بیشتر در حوزه صنایع دستی مشهود است و وزیر پیشنهادی باید به این موضوع فکر کند.

معاون سابق گردشگری در دولت دوازدهم افزود: هر سه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ترتیب فرادستگاهی و بهینه هستند، یعنی برای اینکه بتوانیم برای توسعه این فعالیت ها فکر و برنامه ریزی کنیم، باید هماهنگی لازم را داشته باشیم. با سایر ادارات و وزارتخانه ها به تعامل برسیم، بنابراین باید شخصیت وزیر جدید به گونه ای باشد که بتواند این هماهنگی را بین ادارات ایجاد کند و این بخش را بهبود بخشد.

وی گفت: وزارت میراث فرهنگی باید در اجرای وظایف بین المللی تعامل مناسب و تخصصی با کشورهای مختلف به ویژه با سازمان های تخصصی و بین المللی برقرار کند. بنابراین انجام بهینه این وظایف مستلزم درک بهتر قوانین بین المللی و حرکت حرفه ای در ساختارهای خاص است.

تجربه و دانش اداری از ویژگی های بارز وزیر میراث فرهنگی است

علاقه وزیر به مهم ترین اولویت ها و چالش ها

تیموری بیان کرد: در سال های اخیر مدیران زیادی از خارج از وزارتخانه در ستاد مرکزی به ویژه در سطح استانداری به کار گرفته شده اند که دلیل آن عدم آشنایی این مدیران با شرح وظایف و وظایف تخصصی وزارتخانه به ویژه در حوزه است. از کار عملاً کل استان از رسالت خود منحرف شده است، بنابراین بازگرداندن این حوزه های اجرایی به مسیر خدمت رسانی و تبدیل آنها به بازوهای اجرایی و تخصصی ریاست نخست وزیری یکی از اولویت ها و چالش های اصلی این وزارتخانه است. وزیر جدید

معاون سابق گردشگری در دولت دوازدهم افزود: با توجه به وظایف و اولویت‌های میدانی این وزارتخانه، البته در سه معاونت آن می‌توان موارد مهمتری را به این فهرست اضافه کرد و به جامعیت وزیر پی برد. به عنوان مثال اکنون در حوزه گردشگری نسبت به میانگین بهبود و احیای این صنعت در عرصه بین المللی حدود 35 درصد عقب ماندگی داریم یا در مبادلات گردشگری با سایر کشورها با نرخ منفی تری مواجه هستیم. بیش از هشت میلیون گردشگر و از طرفی در ماه مهر فصل سفر به ایران را پیش رو داریم و با توجه به شرایط منطقه با لغو بیشتر سفرهای گردشگری به کشور مواجه هستیم. که ما باید به سرعت آسیب شناسی و راه حل فوری آن را پیدا کنیم.

تجربه و دانش اداری از ویژگی های بارز وزیر میراث فرهنگی است
سید رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

به گزارش توژال، از سال ۱۳۹۷ که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سازمانی به وزارتخانه تبدیل شد، دو وزیر به نام‌های علی اصغر مونسان در دولت دوازدهم و سید عزت‌الله ضرغامی مسئولیت این وزارتخانه تازه‌تولید را بر عهده گرفتند. در دولت سیزدهم، مسعود پزشکیان رئیس جمهور روز یکشنبه 30 مرداد، لیست پیشنهادی وزرای وزارتخانه چهاردهم را به شورای اسلامی ارائه کرد و از میان 19 وزارتخانه دولت، نام آقای رضا صالحی امیری را ارائه کرد. به عنوان وزیر پیشنهاد شد. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

آقای رضا صالحی العامری متولد 1340 در شهر بابل، سیاستمدار، فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکترای مدیریت دولتی و دارای سابقه مسئولیت در سطح وزیر در دولت یازدهم است.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه های ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم. ، از مهمترین سوابق اجرایی صالحی العامری.

صالحی امیری همچنین سمت معاونت بررسی راهبردی وزارت اطلاعات، رئیس کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و معاونت پژوهشی فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات راهبردی جامعه قدردانی را در سمت های اجرایی خود دارد. دفتر ثبت نام کنید.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال