اخبار اخبار اقتصادی

لزوم تداوم اخذ مالیات از خانه‌های خالی و تکمیل سامانه املاک و اسکان

تبلیغات بنری


حسین محمدزاده، عضو کمیته سازندگی مجلس شورا در گفت وگو با خبرنگار توژال، از افزایش 35 درصدی مالیات های دریافتی از خانه های خالی و لزوم همکاری بیشتر دولت و مجلس برای اجرای این قانون خبر داد. همچنین ممکن است مبالغ مالیات های دریافتی از خانه های خالی افزایش یافته باشد که خبر خوبی است و مسلم است که همکاری و تعامل مجلس نمایندگان و دولت می تواند در این امر تاثیرگذار باشد. با اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی اکثر نیازهای مسکن تامین می شود.

برخورد با احتکار مسکن از طریق قانون مالیات بر خانه های خالی

محمد زاده افزود: قانونگذار در تصویب این قانون دو نکته را مورد توجه قرار داده است: اولاً از طریق این اقدام قانونی می توان جلوی احتکار مسکن در بازار را گرفت و حباب قیمتی در بازار اجاره، خرید و فروش مسکن را شکست که در صورت اجرایی شدن قطعاً شاهد اصلاحات در این حوزه خواهیم بود. اگر این قانون در کلان شهرها عملاً اجرا شود، بخش زیادی از آثار مثبت را در خرید و اجاره مسکن بر جای می گذارد و قیمت های کاذبی را که امروز شاهد آن هستیم، کاهش می دهد.

محمد زاده افزود: البته برخی از دستگاه ها مانند توانیر و سازمان ثبت در بارگذاری اطلاعات در این سامانه املاک و مسکن همکاری نکردند و دلیل این امر مشکل اساسی آژانس ها در همکاری با یکدیگر است چرا که این ها در بسیاری از قوانین دیگر نیز مشکلاتی وجود دارد.

وی درباره علت عدم همکاری گفت: ریشه این مشکل گرایش نهادها به عدم شفافیت است و طبیعی است که امروزه با توجه به اینکه ابزارها به کمک قانونگذاران یا سیاست گذاران می آید، طبیعی است که شرایط خوبی برای موسسات ایجاد کند. مجری قانون.

عضو کمیسیون سازندگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر یک سامانه اطلاعاتی در کشور داشته باشیم و اطلاعات و داده های اشخاص حقیقی و حقوقی و دارایی ها و اموال آنها را داشته باشیم، می توانیم از کمبود اطلاعات، کمبود ابزار جلوگیری کنیم. ، یا افشای اطلاعات با این پایگاه داده و می توانیم جلوی این تخلفات را بگیریم. هر چقدر هم که برای شکل دادن به بسیاری از فرآیندهای قانونی هزینه شود، باز هم بهتر است در این مسیر حرکت کنیم تا به یک سیستم بسیار منسجم و جامع در کل کشور دست یابیم.

رعایت قوانین قبلی برای جلب اعتماد در اولویت است

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر در حوزه مسکن، خودرو، اقتصاد و … با آن مواجه هستیم ناشی از سوء استفاده یا فرافکنی برخی گروه ها و برخی تخلفات است که منجر به تضییع حقوق بین الملل و کل جامعه می شود. خواهد بود

یکی از اعضای کمیته ساخت و ساز شورا افزود: اگر سامانه املاک و مسکن نظام موجود و تعهدات ساماندهی داده ها را داشت، مشکلی نداشتیم. مجلس برای اجرای این قانون و تکمیل بارگذاری این اطلاعات حتما به این موضوع ورود خواهد کرد و در رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی دولت، قانون اخذ مالیات از خانه های خالی و به طور کامل را اجرا خواهد کرد. اجرای این سامانه قطعا از اولویت های رای اعتماد به املاک و مسکن خواهد بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال