اخبار اخبار سیاسی

آمریکا با اوکراین در حمله به کورسک همکاری اطلاعاتی ندارد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، یک مقام بلندپایه آمریکایی پیشتر دست داشتن آمریکا در تهیه و طراحی حمله نیروهای اوکراینی به کورسک را تکذیب کرده بود. وزارت خارجه آمریکا نیز از اعتراف به دخالت آمریکا در حمله به منطقه کورسک خودداری کرد.

همزمان، بلومبرگ به نقل از منابع گزارش داد که اوکراین چندین سناریو برای حمله غافلگیرانه به روسیه را بررسی می کند، چرا که از آمریکا و اتحادیه اروپا برای انجام اولین حمله به خاک روسیه پس از جنگ جهانی دوم راهنمایی دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام آمریکایی اکنون به وال استریت ژورنال گفته است که واشنگتن هیچ اطلاعاتی درباره اهدافی در داخل روسیه و اوکراین ندارد و دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نمی خواهد به عنوان حمایت کننده از حمله به خاک روسیه دیده شود. .

در این پست تاکید شده است که اوکراین از حمایت ایالات متحده و متحدانش برای حمله موفقیت آمیز به خاک روسیه برخوردار نیست. علاوه بر این، این منبع گفت، دولت بایدن معتقد نیست که نیروهای اوکراینی سامانه های هیمار آمریکایی را به خاک روسیه منتقل کرده اند و معتقد است که ارتش اوکراین «به احتمال زیاد» از این سامانه های موشکی از مناطق مرزی اوکراین استفاده می کند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که واحدهای روسی سه پرتابگر هیمارس را در منطقه سومی با حملات موشکی با دقت بالا منهدم کردند و تلاش نیروهای اوکراینی برای حمله به خاک روسیه در منطقه کورسک را دفع کردند. این وزارتخانه گفت که نیروهای کی یف برای اولین بار روز جمعه از موشک های ساخت غرب و احتمالا سامانه های هیمارس برای حمله به اهداف غیرنظامی در منطقه کورسک استفاده کردند.

والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه گفت: «در ساعت 5:30 صبح روز 6 اوت، یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین حمله‌ای را برای تصرف قلمرو در منطقه کورسک آغاز کردند، اما پیشروی آنها متوقف شد. وی تاکید کرد: عملیات در منطقه کورسک با شکست دشمن و رسیدن به مرزهای دولتی تکمیل می شود.

وزارت دفاع روسیه در 16 اوت گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین تا 2860 سرباز و 41 تانک را در جریان نبرد کورسک از دست دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که رژیم کی یف دست به اقدامات تحریک آمیز زده و تیراندازی بی رویه از جمله اهداف غیرنظامی را انجام داده است. پوتین با بیان اینکه دشمن پاسخ مناسب دریافت خواهد کرد و تمام اهداف روسیه محقق خواهد شد، گفت: عملیات ضد تروریستی در مناطق کورسک، بلگورود و بریانسک برای تامین امنیت شهروندان در حال انجام است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال