اخبار اخبار تکنولوژی

تولید پلاستیکی که ۲۰۰ برابر از فولاد محکم‌تر است

تبلیغات بنری


تولید پلاستیک 200 برابر قوی تر از فولاد است

به گزارش مجله توژال؛ محققان میکروپلاستیک ها را به گرافن تبدیل کرده اند که می تواند در بسیاری از کاربردها از جمله ساخت حسگرهای مختلف و تصفیه آب مورد استفاده قرار گیرد.

طبق گزارش IA، پنج میلی گرم گرافن را می توان از حدود 30 میلی گرم میکروپلاستیک در یک دقیقه تولید کرد. دکتر عادل ظفر از دانشگاه جیمز کوک گفت: «این میزان تولید بسیار بالاتر از آنچه قبلاً به دست آمده است است و جایگزینی ساده‌تر و سازگار با محیط زیست برای روش‌های فعلی ارائه می‌کند.

میکروپلاستیک ها به دلیل ماهیت غیرقابل تجزیه و نامحلول بودنشان شناخته شده اند.

برخی از زباله های پلاستیکی به قطعات کوچکتر، اغلب به اندازه چند میکرون تجزیه می شوند و تهدیدی برای ماهی ها، حیوانات و انسان ها هستند.

محققان تأیید کردند که ویژگی‌های میکروپلاستیک‌ها آن‌ها را قادر می‌سازد تا آلاینده‌های آلی را جذب کنند و زمانی که در آب قرار گرفتند، در نهایت به زنجیره غذایی دریایی و انسانی ادغام می‌شوند.

بازیافت میکروپلاستیک ها با چالش های مهمی مواجه است.

بازیافت میکروپلاستیک ها به دلیل جداسازی، فرآیندهای سخت کار و هزینه های بالا با چالش های قابل توجهی مواجه است.

میکروپلاستیک ها به گرافن تبدیل شدند

محققان بطری های پلاستیکی را به میکروپلاستیک تبدیل کردند و سپس از روش جدیدی برای تبدیل زباله ها به گرافن استفاده کردند. گرافن یک ماده کربنی است که یک اتم ضخامت، سخت‌تر از الماس، 200 برابر قوی‌تر از فولاد و پنج برابر سبک‌تر از آلومینیوم است و به طور فزاینده‌ای در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود.

این تحقیق نه تنها پیشگام یک رویکرد جدید برای سنتز گرافن است، بلکه به هدف گسترده‌تر کاهش اثرات مضر آلودگی میکروپلاستیک بر اکوسیستم‌های ما کمک می‌کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال