اخبار اخبار فرهنگی

تمدید مهلت جشنواره تلویزیونی مستند و پخش «احضار» و «پرسشگر»

تبلیغات بنری


به گزارش توژال از نایب سیما، بر اساس فراخوان هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند، آخرین مهلت ارسال آثار در بخش های مختلف تا 4 مرداد ماه بود، اما با توجه به استقبال متقاضیان و به منظور ایجاد فضای رقابتی گسترده. در بین صاحبان مشاغل، این مهلت تا روز پنجشنبه تمدید شد و در تاریخ 8 سپتامبر تمدید شد.

لذا مستندسازان، عکاسان، نویسندگان و سایر علاقه مندانی که قصد شرکت در هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند را دارند باید در تاریخ مشخص شده در سامانه این جشنواره ثبت نام کرده و ارسال آثار خود را به پایان برسانند. سامانه ثبت نام جشنواره ساعت 24 روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه بسته می شود و این تاریخ به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند به سرپرستی حسین زرزاده و در بخش های مختلف «فیلم مستند»، «گروه مستند»، «عکس» و «مستند» با حمایت شبکه مستند سیما برگزار می شود و فیلم های برگزیده بخش مسابقه حدود مهرماه پخش شود

«نعل اسبی وارونه» و «مقاله تاریخ» انقلاب 28 اوت

شبکه تهران به مناسبت کودتای 28 مرداد 1332 دو مستند «نال وارونی» و «کاغذی از تاریخ» را به مخاطبان شبکه پایتخت تقدیم می کند.

فیلم مستند «نال وارونی» به تهیه کنندگی محسن علیایی امشب شنبه 6 مرداد ساعت 22 کلید می خورد.

این مستند به پیشینه کودتای 28 مرداد، عوامل پشتوانه آن و روند ملی شدن صنعت نفت می پردازد.

تمدید تاریخ جشنواره تلویزیونی مستند و پخش

7 مرداد 1332 به عنوان روز سیاه و غم انگیزی در تاریخ ایران ثبت شد که تا مدت ها دستاوردهای مردم ایران را در طول سالیان مبارزه با استبداد و اطاعت از بیگانگان به حاشیه برد.

فیلم مستند «نال ورونی» امشب ساعت 22:00 به مدت 30 دقیقه از شبکه تهران پخش می شود.

اما مستند سیاسی «کاغذ تاریخ» با محوریت کودتای 28 مرداد 1332 یکشنبه 7 مرداد ساعت 1:30 پخش می شود.

این مستند سعی دارد به مدت 20 دقیقه به تحلیل و بررسی پیشینه کودتای 28 مرداد و عواملی که منجر به وقوع آن در ایران شد بپردازد.

«اختر» به شبکه نسیم رسیده است

سریال اختر هر شب از شبکه النسیم پخش می شود.

سریال «اختر» به نویسندگی و کارگردانی علی رضا افخمی در ژانر ملودرام عالی است که امشب شنبه 6 مرداد ماه ساعت 20:00 از شبکه نسیم پخش می شود.

در خلاصه این سریال آمده است: مایده و زهرا عمه و عمه یکدیگرند. آنها با دو نفر از دوستانشان برای یک سفر تفریحی به شمال رفتند. با پیوستن کامرانی، نامزد سابق میدی، اتفاقاتی رخ می دهد که زندگی و سرنوشت میدی و زهرا را تغییر می دهد.

آرش مجیدی، علی دهکردی، رضا توکلی، میلاد میرزایی، افشانا صخری آزاد، آدرنا صادقی، مینو آذرمگین و … از جمله بازیگرانی که در این سریال بازی کردند.

علاقه مندان می توانند بازپخش این سریال را روز بعد در ساعت های 5:30 و 1:30 از شبکه النسیم تماشا کنند.

بررسی چالش های آموزش و پرورش کشور در بشگر

برنامه «بازجویی» قرار است از این هفته در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از شبکه آموزشی سیما پخش شود.

برنامه «مایع» با هدف بررسی چالش های آموزش و پرورش و عدالت آموزشی در کشور، روز شنبه با موضوع آموزش، روز یکشنبه با موضوع آموزش عالی و روز دوشنبه با حضور محسن شریف زاده برگزار می شود پخش از شبکه آموزشی سیما.

تمدید تاریخ جشنواره تلویزیونی مستند و پخش

برشگر شنبه 6 مرداد میزبان علی رضا منادی سودان رئیس کمیته آموزش و پژوهش شورای اسلامی و مهدی نوید ادهم مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش خواهد بود.

در این برنامه اولویت های برنامه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش و میزان انطباق آن با نیازها و اولویت های وزارتخانه، اسناد ارشد و برنامه هفتم توسعه بررسی می شود.

این برنامه روز یکشنبه 7 مردادماه نیز با حضور سیدرضا هاشمی وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری و محمدمهدی زاهدی نماینده سابق شورای اسلامی با موضوع اولویت های برنامه ای پیشنهادی وزیر برگزار شد. معاونت علمی، تحقیقات و فناوری و میزان انطباق آنها با نیازها و اولویت های وزارتخانه، اسناد اولیه و برنامه هفتم که به توسعه می پردازد.

برنامه پرسشگر روز دوشنبه 9 مرداد ماه میزبان موسوی آذر کیش مدیرکل سابق دفتر آموزش فنی و حرفه ای و دانشیار آموزش و پرورش و محمدرضا سنقری نماینده شورای اسلامی و عضو شورای اسلامی بود. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، طرح تحول در آموزش فنی و حرفه ای را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

برنامه پرسشگر هر هفته با مهمانان و دیدگاه های مختلف به تهیه کنندگی مریم فیروزی از شنبه تا دوشنبه ساعت 22:00 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال