اخبار اخبار فرهنگی

۶ سینماگر ایرانی در جشنواره تورنتو

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، چهل و نهمین جشنواره فیلم تورنتو از 5 تا 15 سپتامبر (15 تا 25 شهریور) در کانادا برگزار می شود و به نقل از سایت ایران صحنه، فیلم سینمایی «دوران بلوغ» به کارگردانی سهراب شهید طاهر به تهیه کنندگی این جشنواره می باشد. در آلمان اکران خواهد شد. در بخش کلاسیک: «معبد خشم دانی» ساخته محمد رسول اف محصول ایران، آلمان و فرانسه و «هفت روز» علی صمدی احدی محصول آلمان و «هرجا، هر زمان» ساخته میلاد تنگشیر محصول ایتالیا. در بخش کلاسیک. در بخش کوتاه این رویداد سینمایی، بخشی به نام «داستان یک خواهر» به کارگردانی لیلا امینی، محصول ایران، آلمان و سوئیس، در بخش مستند و «چه کسی خورشید را دوست دارد» به تهیه کنندگی عرشیا شکیبا وجود دارد. ، محصول کانادا

همانطور که قبلا اعلام شده بود، در جشنواره فیلم تورنتو امسال فیلم های جدید مهمی از کارگردانانی چون مایک لی و آنجلینا جولی و بازیگرانی چون جنیفر لوپز، هیو گرانت و پاملا اندرسون به نمایش در خواهند آمد.

مایک لی قرار است با اولین فیلم خود پس از پاتریلو در سال 2018 با عنوان حقایق سخت بازگردد. ماریان ژان باپتیست، ستاره «رازها و دروغ‌ها» در این فیلم نقش آفرینی می‌کند و گفته می‌شود که یک مطالعه غم انگیز درباره نقاط قوت و ضعف انسان است.

آنجلینا جولی بازیگر برنده جایزه اسکار نیز فیلم جدید خود را به عنوان کارگردان با عنوان «بی خون» با بازی سلما هایک و دمیان بیچیر ارائه خواهد کرد. این درام جنگی بر اساس رمانی از نویسنده ایتالیایی الساندرو باریکو ساخته شده است و بر وحشیگری جنگ تمرکز دارد. جولی درباره این فیلم در سال 2022 به ورایتی گفت: «این سؤالات زیادی را ایجاد می کند. هیچ چیز آشکارا خوب یا بدی در مورد این فیلم وجود ندارد، حتی اگر به وضوح رفتارهای جنایی فاحش و فاحش را نشان دهد. این رمان را پس از جدایی از برد پیت در دوران بسیار تاریکی از زندگی‌ام خواندم و منبع اقتباس سینمایی جدیدم شد.

جنیفر لوپز همچنین برای تماشای درام ورزشی “Unstoppable” که توسط همسرش بن افلک و همکار برنده اسکار مت دیمون تهیه شده است، راهی تورنتو خواهد شد. در این فیلم بازیگر برنده جایزه امی جارل جروم در نقش آنتونی روبلز، کشتی گیر متولد شده تنها با یک پا بازی می کند.

جشنواره تورنتو همچنین شاهد اولین نمایش جهانی هرتیک، یک فیلم ترسناک جدید با بازی هیو گرانت در نقش مردی است که ایمان دو مبلغ را از طریق یک سری بازی های عجیب و غریب آزمایش می کند. این فیلم بر اساس فیلمنامه ای برای کتاب «یک مکان آرام» ساخته شده است.

پاملا اندرسون در اولین نقش اصلی خود پس از بیش از یک دهه در فیلم The Last Girl of the Show به جشنواره فیلم تورنتو می آید. در این فیلم جیمی لی کرتیس و دیو باوتیستا به ایفای نقش پرداخته اند.

دیوید مکنزی، کارگردان اسکاتلندی «اگر سنگی از آسمان بیفتد»، فیلم جدید خود رایلی را با بازی ریز احمد و لیلی جیمز به جشنواره معرفی خواهد کرد. داستین هافمن، جنیفر کولیج و برایان کاکس نیز در فیلم کمدی جنایی Riff Raff که درباره یک جنایتکار است که با خانواده اش متحد می شود، بازی خواهند کرد. بری کیوگان بازیگر نامزد اسکار در فیلم هیجان انگیز ایرلندی Bring Them Down درباره دو خانواده متخاصم و تشدید خشونت در کنار کریستوفر ابوت بازی می کند.

از دیگر فیلم‌هایی که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره تورتینو خواهند داشت می‌توان به «آتش سپیده‌دم» نوشته کارگردان برنده اسکار بری جنکینز که داستان واقعی یک بوکسور است و «بازگشت» با بازی رالف فاینس و ژولیت بینوش اشاره کرد. و به کارگردانی اوبرتو. پازولینی “امیلیا پرز” نوشته ژاک اودیارد “ای کانادا!” نوشته پل شریدر، کفن اثر دیوید کراننبرگ، من هنوز اینجام اثر والتر سالیس، آنورا نوشته شان بیکر، گیر کرده در ریشه ها و مد نوشته جیا ژانگکه و کنفرانس اثر ادوارد برگر. و «ربات وحشی» نوشته کریس ساندرز.

“سگ شب” با بازی امی آدامز در نقش زنی که فکر می کند در حال تبدیل شدن به سگ است، “ما در زمان زندگی می کنیم” یک درام عاشقانه با بازی فلورانس پیو و اندرو گارفیلد، یک کمدی درام “فندق شکن” با بازی بن استیلر و فیلم جدید ران هاوارد «فیلم نیز رونمایی خواهد شد «ادن» با بازی سیدنی سوینی و جود لا در جشنواره امسال تورنتو حضور دارد.

چهل و نهمین جشنواره فیلم تورنتو از 15 تا 25 سپتامبر در کانادا برگزار می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال