اخبار اخبار تکنولوژی

«ستار هاشمی» در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال توانمند و متخصص است

تبلیغات بنری


“بیژن عباسی آرند” یکی از فعالان حوزه مخابرات که سال هاست در موضوعات مرتبط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله توسعه نسل پنجم ارتباطات سیار، اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی فعال بوده است درباره ستار الهاشمی کاندیدای انتخابات گفت. پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت ارتباطات: من در شیراز مشغول به کار بودم و ایشان عضو هیئت علمی دانشگاه هستند و ایشان را می شناسم. پس از آن در چند سال گذشته با تصدی سمت معاونت شرکت ارتباطات زیرساخت و معاونت فناوری و نوآوری در وزارت ارتباطات نیز به تجارب مهمی دست یافت فناوری در ریاست ثبت احوال طی سه سال گذشته.

مدیرعامل دومین شرکت تلفن همراه کشور گفت: الهاشمی فردی شایسته و دارای ویژگی های فردی و عملی است و حضور وی در وزارت ارتباطات را به نفع نظام ارتباطات و فناوری اطلاعات می دانم و اطمینان دارم که مشکلات این حوزه با کمک دولت و فعالان حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: الهاشمی گوش شنوایی به دغدغه ها و مسائل فعالان الفوا دارد و در تعامل و مشورت مهارت دارد. به همین دلیل می تواند ارتباط بهتری با اکوسیستم ICT داشته باشد. تحصیلات دانشگاهی و مرتبط، حضور در کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات، جوانی و انگیزه برای انجام کار و رفع چالش ها، او را به گزینه ای برای تصدی وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم تبدیل کرد.

ادامه مطلب

عباسی خاطرنشان کرد: حوزه اقتصاد دیجیتال شاید مهمترین بخشی است که قرار است وزیر ارتباطات و معاونت علمی و فناوری آینده ریاست جمهوری روی آن تمرکز کند. در حال حاضر میانگین سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی کشورها حدود 15 درصد است. در ایران سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی حدود 7.5 درصد است و در برنامه هفتم توسعه هدف گذاری شده است تا به 10 درصد برسد. اما پیش بینی می شود تا پایان سال اجرای این برنامه، میانگین سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی کشورها به حدود 25 تا 30 درصد برسد.

وی افزود: مهم ترین مسئولیت وزیر ارتباطات آینده و دست اندرکاران این حوزه توسعه زیرساخت های اقتصاد دیجیتال و نظارت و تسهیل زمینه برای کسب و کارهای دیجیتال است تا سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی. محصول افزایش می یابد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال