اخبار اخبار سیاسی

ماموریت سرنشین‌دار رصد قطب‌های زمین اواخر امسال پرتاب می‌شود

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. اسپیس ایکس قصد دارد اواخر امسال با پرتاب اولین ماموریت خدمه برای کاوش در مناطق قطبی سیاره ما، تاریخ پروازهای فضایی را ثبت کند.

به گفته اسپیسی. اسپیس ایکس دیروز، 12 آگوست، اعلام کرد که این پرواز چهار نفره به افتخار کشتی نروژی که بین سال‌های 1893 تا 1912 سفرهای پیشگامی به قطب شمال و قطب جنوب داشت، “فرام 2” نامگذاری شد.

SpaceX در توضیح این ماموریت نوشت: Pharm 2 توسط Chun Wang، یک ماجراجو و تاجر اهل مالت هدایت خواهد شد. وانگ قصد دارد از این ماموریت برای برجسته کردن روحیه اکتشافی خدمه استفاده کند، حس شگفتی و کنجکاوی را برای عموم به ارمغان بیاورد و نشان دهد که چگونه فناوری می تواند مرزهای اکتشاف زمین را از طریق تحقیقات ماموریتی جابجا کند.

همچنین فضانورد نروژی Jannik Mikkelsen به عنوان فرمانده فضاپیما، فضانورد استرالیایی Erik Phillips به عنوان خلبان فضاپیما و فضانورد آلمانی Rabih Rogge به عنوان متخصص مأموریت به وانگ پیوستند. به گفته اسپیس ایکس، هر چهار نفر تازه کار هستند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فارم 2 اواخر امسال با موشک فالکون 9 از سواحل فضایی فلوریدا پرتاب خواهد شد و چهار مسافر را با کپسول دراگون به مدار می فرستد.

اسپیس ایکس در توضیحات ماموریت نوشت: در طول این ماموریت سه تا پنج روزه، خدمه قصد دارند مناطق قطبی زمین را از سقف گنبدی کپسول دراگون در ارتفاع 425 تا 450 کیلومتری رصد کنند تا اطلاعات فیزیکدانان فضایی را بهبود بخشند. خدمه به دنبال انتشار گازهای سبز و بنفش مداوم خواهند بود که می تواند با پدیده “STEVE” در جو مقایسه شود. این پدیده در ارتفاع تقریبی 400 تا 500 کیلومتری جو زمین مورد بررسی قرار گرفته است.

خدمه Pharm 2 همچنین چگونگی تأثیر پرواز فضایی بر بدن انسان را مطالعه خواهند کرد. به گفته اسپیس ایکس، این شامل گرفتن اولین تصویر اشعه ایکس از یک انسان در فضا خواهد بود.

فارم 2 ششمین ماموریت خدمه خصوصی اسپیس ایکس خواهد بود. ماموریت های قبلی شامل Inspiration 4 که در سپتامبر 2021 پرتاب شد و Ax-1، Ax-2 و Ax-3 متعلق به Axiom Space و در سال های 2022، 2023 و امسال مسافران را از زمین به ایستگاه فضایی بین المللی و از آنجا به ایستگاه فضایی بین المللی بردند. زمین ماموریت Polaris Dawn یکی دیگر از پروازهای برنامه ریزی شده است که در 26 آگوست آغاز می شود.

Polaris Down اولین ماموریت از سه ماموریت برنامه ریزی شده در برنامه ویژه Polaris است. هر سه ماموریت توسط کارآفرین میلیاردر فناوری جارد آیزاکمن، که همین کار را برای Inspiration 4 انجام داد، تامین مالی و مدیریت خواهد شد.

اسپیس ایکس همچنین 9 ماموریت خدمه ای را برای ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی راه اندازی کرده است که با پرواز آزمایشی Demo-2 به آزمایشگاه مدار در سال 2020 آغاز شده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال