اخبار اخبار سیاسی

جلسه شورای امنیت در مورد تحولات فلسطین و خاورمیانه

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، رزماری دی کارلو معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در ابتدای این نشست حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه الطبعین در محله دراج غزه را تاییدی دانست. از این ضرورت آتش بس در غزه وضعیت انسانی در این منطقه فاجعه آمیز است و دستورات رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها برای تخلیه خانه هایشان بی پایان است.

به گزارش شبکه العربی، دی کارلو با قدردانی از تلاش های قطر، مصر و آمریکا در میانجیگری میان حماس و رژیم صهیونیستی و دستیابی به توافق آتش بس در غزه، خواستار دستیابی فوری به توافق در این زمینه شد.

نماینده الجزایر در سازمان ملل با اشاره به جنگ 10 ماهه در نوار غزه گفت: شورای امنیت 311 روز است که نتوانسته تصمیمات خود را تحمیل کند و مردم غزه تحت فشار جمعی هستند. مجازات ما باید متعهد به دستیابی به صلح پایدار و عادلانه در خاورمیانه و جلوگیری از تشدید تنش ناشی از اقدامات رژیم صهیونیستی باشیم.

وی بر لزوم اجرای مسئولیت شورای امنیت در قبال وضعیت فلسطین و خاورمیانه تاکید کرد. اگر کمک های سخاوتمندانه و رایگان رژیم صهیونیستی نبود، کشتار غزه رخ نمی داد. شورای امنیت باید به تعهدات خود در رابطه با راه حل رادیکال برای مسئله فلسطین پایبند باشد.

معاون نماینده انگلیس در سازمان ملل همچنین بدرفتاری با اسرای فلسطینی و سیاست قحطی هدفمند رژیم صهیونیستی در نوار غزه را جنایت جنگی دانست و افزود: بر اساس دستور تخلیه که شامل 86 درصد از نوار غزه می شود ، هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد.

نماینده آمریکایی در سازمان ملل همچنین مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور این کشور تایید کرد که زمان آتش بس در نوار غزه و آزادی اسرای غزه فرا رسیده است.

وی گفت: میانجی ها آماده ارائه پیشنهادی برای حل مسائل مندرج در توافقنامه آتش بس غزه هستند.

نماینده آمریکا تاکید کرد که کشورش آماده است از رژیم صهیونیستی و ارتش آمریکا در خاورمیانه در برابر هرگونه تهدید محافظت کند.

نماینده روسیه در سازمان ملل نیز اعلام کرد که 21 مدرسه در نوار غزه که محل اسکان آوارگان فلسطینی است توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد و این نشان می دهد که تل آویو عمدا این پناهگاه ها را هدف قرار می دهد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال