اخبار اخبار فرهنگی

کشف موزائیک‌های «بیزانسی» در ترکیه

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال، در جریان کاوش های باستان شناسان در کلیسای سنت کنستانتین و هلنا در شهر اردو واقع در ترکیه، یک کف موزاییکی نسبتا سالم که قدمت آن به اوایل دوران بیزانس می رسد، کشف شد.

Ancient Origins نوشت که موزاییک های یافت شده در این مکان نشان دهنده یک کشف مهم برای منطقه است و بینش جدیدی از هنر و فرهنگ آن زمان ارائه می دهد.

به گفته وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، این موزاییک اولین موزاییکی در نوع خود است که تاکنون در استان اردو کشف شده است و نقطه عطفی در تاریخ باستان شناسی این منطقه محسوب می شود. این موزاییک که قدمت آن به قرن پنجم و ششم پس از میلاد برمی گردد، پیوندی ملموس با اوایل دوران بیزانس دارد. دوره ای که به گسترش مسیحیت و شکوفایی هنر مذهبی معروف است.

این موزاییک در «کلیسای سنت کنستانتین و هلنا» که از دیرباز مکانی از اهمیت تاریخی و مذهبی در اردو بوده است، کشف شده است. دوره اولیه

کشف موزاییک

این موزاییک نمونه ای خیره کننده از هنر بیزانسی است که دارای تزئینات هندسی پیچیده و نقوش گل است که در این دوره رایج بوده است. نقوش لوزی شکل در این موزاییک‌ها به‌ویژه قابل توجه است، زیرا این طرح‌ها را می‌توان با موزاییک‌های مشابهی که در سایر نقاط آناتولی یافت می‌شود مقایسه کرد که نشان‌دهنده یک سنت هنری مشترک در سراسر منطقه است.

این موزاییک همچنین شامل تصاویر حیوانات و نقوش میوه است که اعتقاد بر این است که نماد طبیعت و فراوانی است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال