اخبار اخبار عمومی

ارز بی ارز برای کالایی مثل روغن

تبلیغات بنری


ارزی با ارزش برای کالایی مانند نفت

به گزارش مجله توژال؛ علی رضا شریفی، دبیر انجمن صنفی فروشندگان روغن نباتی اعلام کرد: از آخرین باری که دولت برای صنعت روغن نباتی ارز تخصیص داد، حدود 6 ماه می گذرد، در حالی که مدت انتظار برای تخصیص ارز به بسیاری از کالاهای دیگر طولانی و کوتاهتر است. که از روغن نباتی است.

وی افزود: شاید آرامش کنونی بازار روغن نباتی باعث شده مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه احساس راحتی کنند، اما تجربه چند دهه گذشته نشان داده است که بحران در صنعت و بازار روغن نباتی معمولا رخ می دهد. در شرایطی که آرامش و ثبات در بازار وجود دارد و انتظار نمی رفت اقدامات لازم برای جلوگیری از بحران وجود داشته باشد، بنابراین خرد و عقلانیت ایجاب می کند که همه ما دست به دست هم دهیم تا به آرامش کنونی در بازار روغن نباتی ثبات و تداوم بخشیم. اعتماد این صنعت به دولت که نفت خام وارد می کند به این امید که پس از ورود و مصرف در کمترین زمان ارز خود را دریافت کند، ارزشمند است و نباید تخطی کرد.

دبیر سندیکای کارخانجات روغن نباتی رفع معافیت سود بازرگانی سه ماهه اول سال 1402 هجری شمسی، زیان خرید بذر محلی در سال جاری و پرداخت نشدن مابه التفاوت تعهد شده توسط دولت را برشمرد. دو سال گذشته سال ها و عدم دسترسی گمرکات اجرایی به سامانه جامع بازرگانی مانند سایر مشکلات صنعت.

به گفته شریفی تفاهم نامه نحوه تعیین ارزش کالاهای اساسی با گذشت 5 ماه از امضای آن توسط رئیس کل گمرک ایران هنوز به امضای وزارت جهاد کشاورزی نرسیده است. بنابراین، برای گمرک مشخص نیست که قیمت ثبت سفارش، استاندارد یا قیمت آزادسازی باشد، در حالی که مجری گمرک اساساً به دلیل عدم دسترسی به سامانه جامع معاملات، از قیمت‌ها (ارزش‌ها) TSC (گمرک) استفاده می‌کند. به عنوان استانداردهای کاری که نهایتاً بالاتر یا کمتر از قیمت های مصوب است که کمیسیون ارز است و لزوماً صدها مورد در حال حاضر وجود داشته است و بحث کاهش ارزش در دفتر ارزشیابی گمرک ایران مطرح است. به دلیل این مغایرت‌ها، کارخانه‌های روغن نباتی بسیار مطمئن از فهرست فعالان اقتصادی (AEO) و مسیر سبز خارج شده و از امتیازاتی مانند امکان ارائه ضمانت‌نامه‌های گمرکی یک ساله، تخفیف در هزینه خدمات گمرکی و تسهیل تست‌ها خارج شده‌اند. روی کالاهای وارداتی رد می شود.

وی تولید سال گذشته را بیش از 2 میلیون تن اعلام کرد و گفت: با توجه به تولید 4 ماهه امسال که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است، پیش بینی می شود تولید امسال به 2 میلیون تن برسد. 200 تن بالغ

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال