اخبار اخبار سیاسی

نیروهای اوکراین را از خاک روسیه اخراج می‌کنیم

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، روز سه شنبه 6 آگوست (16 مرداد) نیروهای اوکراینی با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شده و منطقه کورسک روسیه را هدف قرار دادند.

به گزارش تارنمای کرملین، الکسی اسمیرنوف، سرپرست فرمانداری منطقه کورسک، در نشست روز سه‌شنبه 23 آگوست، رئیس‌جمهور روسیه، در خصوص دستور کار اوضاع در مناطق بریانسک، بلگورود و کورسک گفت: گزارش خطاب به پوتین: وضعیت کنونی منطقه پیچیده است. عمق نفوذ (اوکراین) در قلمرو منطقه کورسک 12 کیلومتر است، عرض جبهه 40 کیلومتر است.
این سخنان با واکنش پوتین همراه شد. رئیس جمهور روسیه خطاب به وی گفت: در این زمینه وزارت نظامی وسعت و عمق آن را به ما اطلاع خواهد داد. شما از وضعیت اجتماعی-اقتصادی خود به ما بگویید و از کمک به مردم گزارش دهید.

سرپرست فرمانداری منطقه کورسک در پاسخ گفت: در این منطقه 28 شهرک داریم و هنوز از سرنوشت حدود دو هزار نفر اطلاعی نداریم.
اسمیرنوف افزود: علاوه بر این، حملات پهپادی و موشکی (اوکراین) در این مدت افزایش چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: 144 موشک و پهپاد به منطقه شلیک کورسک شلیک شد و 147 فروند هواپیما سرنگون شد. تنها در یک مورد، موشک به ساختمان 9 طبقه اصابت کرد و 13 نفر مجروح شدند.
وی با اشاره به دستورات رئیس جمهور روسیه در خصوص منطقه کورسک گفت: اسکان جمعیت را به دو مرحله تقسیم کردیم و 180 هزار نفر از ساکنان مناطق مرزی با اوکراین از جمله ساکنان مناطق مجاور منطقه کورسک را تخلیه کردیم. از این تعداد 121 هزار نفر از ساکنان منطقه در مناطق امن اسکان یافته اند و کار برای تخلیه 59 هزار نفر از ساکنان این منطقه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: کمک های بشردوستانه به صورت شبانه روزی توزیع می شود و کمبودی وجود ندارد.
اسمیرنوف افزود: در نتیجه حملات اوکراین به منطقه کورسک، 12 غیرنظامی کشته و 121 نفر از جمله 10 کودک زخمی شدند.
وی با اشاره به شلیک گلوله نیروهای مسلح اوکراین به منبع آب منطقه بیلوفسکی، از شیمیایی شدن این منبع آب و مسمومیت عده ای از جمله رئیس شورای این روستا خبر داد.
سرپرست فرمانداری منطقه کورسک گفت: 40 کیلومتر سنگر ضد زره از 46 کیلومتر پیش بینی شده حفر شده و در حال اتمام کار هستیم.

آخرین تحولات در جبهه

پوتین: ماموریت اصلی با وزارت دفاع است
رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار اخراج دشمن از خاک روسیه را وظیفه اصلی وزارت دفاع این کشور برشمرد و بر تامین امنیت مرزها نیز تاکید کرد.
پوتین همچنین از سرویس امنیت فدرال و گارد ملی روسیه خواست تا با اقدامات خرابکارانه ای که توسط دشمن انجام می شود به طور موثر برخورد کنند.
رئیس جمهور روسیه به گزارش های ارائه شده از سوی مناطق مرزی شرکت کننده در عملیات نظامی با اوکراین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه وظیفه اصلی وزارت دفاع بیرون راندن دشمن از خاک خود است.
وی ادامه داد: سرویس امنیت فدرال به همراه گارد ملی روسیه باید از وضعیت ضد تروریسم، مبارزه موثر با گروه های برانداز و شناسایی دشمن اطمینان حاصل کنند و گارد ملی روسیه نیز باید ماموریت های رزمی خود را انجام دهد.
پوتین گفت: «اداره‌های مدنی همچنین موظف هستند از اجرای وظایف سازمان‌های مجری قانون، از جمله در بخش‌های صنعت، حمل‌ونقل، ساخت‌وساز، پزشکی و حمایت مالی اطمینان حاصل کنند.»
وی تاکید کرد: در نهایت همه باید روی کار اساسی که حمایت از مردمی است که نیازمند کمک و حمایت هستند، تمرکز کنند.

آخرین تحولات در جبهه

غرب با کمک اوکراین با ما می جنگد
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: اکنون مشخص شده است که چرا دولت کی یف پیشنهادات ما برای بازگشت به طرح حل و فصل صلح و همچنین پیشنهادات میانجی های علاقه مند و بی طرف را رد کرد.
وی ادامه داد: اوکراین با کمک اربابان غربی خود خواسته های آنها را اجرا می کند، در واقع غرب با کمک اوکراینی ها با ما می جنگد و تلاش می کند در مذاکرات آینده مواضع خود را بهبود بخشد، اما این چه طور است. ؟” آیا می توان با افرادی که به طور بی رویه به غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی حمله می کنند، مذاکره کرد یا آنها سعی دارند تأسیسات انرژی هسته ای را تهدید کنند؟ در مورد چه چیزی می توانیم با آنها صحبت کنیم؟
پوتین گفت: چنین اقداماتی هدف نظامی اصلی را دنبال می‌کند که عبارت است از توقف پیشروی نیروهای روسیه برای آزادسازی کامل سرزمین‌های لوهانسک، جمهوری‌های خلق دونتسک و منطقه نووروسیا.
رئیس جمهور روسیه گفت: این در حالی است که سرعت عملیات تهاجمی نیروهای مسلح و داوطلبان در این کشور نه تنها کاهش نیافته، بلکه برعکس یک و نیم برابر افزایش یافته است. نیروهای مسلح روسیه در تمام خط تماس رزمی در حال پیشروی هستند.

پوتین افزود: هدف واضح دیگر دشمن ایجاد نزاع و اختلاف در جامعه ما، ارعاب مردم و از بین بردن وحدت و انسجام جامعه روسیه، یعنی ضربه زدن به اوضاع سیاسی داخلی است. اما در اینجا نیز واکنش شهروندان روسی وجود دارد که با حمایت و پیوستن به ارتش قهرمانانه با سلاح از روسیه دفاع می کنند.
وی ادامه داد: تعداد افرادی که مایل به عقد قرارداد با وزارت دفاع روسیه (برای شرکت در منطقه ویژه عملیات نظامی اوکراین) هستند در روزهای اخیر افزایش یافته است.
رئیس جمهور روسیه گفت: رهبران کیف نه تنها علیه مردم روسیه جنایت می کنند، بلکه در واقع مسیر نابودی خود اوکراینی ها، مردم اوکراین را که ظاهراً دیگر آنها را متعلق به خود نمی دانند، در پیش گرفته اند. “.
وی افزود: تلفات نیروهای مسلح اوکراین از جمله در میان رزمی‌ترین یگان‌هایی که دشمن به مرزهای ما می‌آورد، به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. دشمن قطعا پاسخ شایسته را دریافت خواهد کرد و بدون شک همه اهداف ما محقق خواهد شد.

در این نشست تعدادی دیگر از مقامات فدرال و منطقه ای روسیه نیز گزارش های خود را تقدیم رئیس جمهور این کشور کردند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال