اخبار اخبار سیاسی

بررسی موضوع حقوق و دستمزد در سومین جلسه هیات عمومی دیوان محاسبات

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال به نقل از مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، مهدی کیایی مشاور رئیس جمهور و سخنگوی رسمی دیوان محاسبات کشور. وی در خصوص سومین جلسه شورای عمومی از دیوان محاسبات کشور برای ارائه گزارش خود در خصوص کسر بودجه سال 1402 گفت: در جلسه امروز تبصره 12 موضوع حقوق و دستمزد مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از مهمترین یافته های گزارش مذکور که در جلسه امروز مورد بررسی و تصویب اعضای مجمع عمومی قرار گرفت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نظام پرداخت در سال 1402 هجری قمری توسط 21 نهاد به شورای حقوق و دستمزد ارائه نشد
– عدم تصویب نظام پرداخت 29 دستگاه اجرایی توسط شورای حقوق و دستمزد
– تغییر مبانی و کنترل حقوق و دستمزد در 6 نهاد بدون رعایت ترتیبات قانونی و اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه.
– پرداخت مستمر و غیر مستمر نقدی و غیرنقدی و اعطای تسهیلات به کارمندان و بازنشستگان بدون شماره پرداختی واحد کارکنان دولت به شماره ۱۱۶ دستگاه اجرایی که اکثراً وابسته به شهرداری‌های سراسر کشور هستند و عدم ممانعت از مرکز. بانک از پرداخت های مذکور طبق مفاد تفاهم نامه.
– صدور بیش از یک کوپن پرداخت در ماه به 58580 کارمند در 26 دستگاه.
– پرداخت شش و نیم میلیارد تومان به 534 پزشک شاغل در سازمان پزشکی قانونی از محل منابع داخلی سازمان مذکور در ازای حق محرومیت از خدمت.

کیایی افزود: همچنین ضمن بررسی بندهای باقیمانده تبصره 12، یک بند برای بررسی بیشتر در شورای عمومی محفوظ شد.

سخنگوی رسمی اداره کل دفتر نظارت بر مالی گفت: در ادامه سومین جلسه مجمع عمومی، گزارش کسر تبصره شماره 13 با موضوع حوادث غیرمترقبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
تفاهم نامه مذکور شامل پرداخت هماتین به گروه هلال احمر و استفاده از مبلغ 1700 میلیارد تومان توسط هلال احمر برای مواردی از قبیل پیشگیری، امداد، بازسازی و احیای مناطق آسیب دیده در سال 1402 و واگذاری و باقیمانده اعتبارات سال بعد نیز عدم تخصیص اعتبار درج شده در تفاهم نامه ارائه شده به وزارت بهداشت و درمان یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در خصوص عملکرد بود تذکره در سال 1402 ق.

وی افزود: از دیگر یافته های دیوان محاسبات در سال 1402 در بررسی عملکرد این اوراق پرداخت 1/6 حمام نقدی و یک هما در قالب اسناد خزانه اسلامی بابت کمک دولت به بودجه صندوق بیمه محصولات کشاورزی. صندوق مذکور 1/6 وجوه دریافتی را در سال 1402 هجری شمسی برای جبران خسارت بیش از 833 هزار نوع محصولات کشاورزی، آبزیان، دام و طیور به آسیب دیدگان پرداخت و اسناد خزانه را برای پرداخت مطالبات بانک کشاورزی اختصاص داد.

کیایی گفت: مرجع کل دیوان محاسبات نیز تبصره 16 را در دستور کار جلسه امروز قرار داد و آن را بررسی کرد. بر اساس بررسی های انجام شده، مهمترین یافته های دادگاه در خصوص اجرای این تفاهم نامه عبارتند از:
– پرداخت 158 هامس به 772883 نفر برای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج
– 46 نخود بین 740 هزار و 121 نفر جهت تسهیلات باروری توزیع شد.
و تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان کمیته امداد و بهزیستی که از تسهیلات ازدواج و زایمان بی بهره بودند، مهریه کالای ایرانی را پرداخت نکرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال