اخبار اخبار فرهنگی

کتابی شگفتی‌ساز درباره شهید معماریان

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار توژال، ایثار و شهادت امروز 29 مردادماه مصادف با سالروز تولد شهید است. محمد معماریان این در شهر قم در سال 1349 هجری قمری بود و کتاب «تنها گریه کن» روایت زندگی است. شرف السادات منتظری مادر این شهید در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و پس از آن نوشت اکرم اسلامی نوشته شد، اما قلم این بانوی نویسنده به قدری روان و زیباست که رهبر معظم انقلاب 19 اسفند 1397 پس از مطالعه این کتاب، این اثر را کتابی فوق العاده دانسته و از علی آقا تشکر فراوانی کردند. نویسنده: با اشتیاق و تشنگی این کتاب فوق العاده را خواندم و چشمانم را شستم.

وی افزود: همه چیز در این کتاب عالی است. رمان عالی؛ راوی عالی است. نوشته عالی است؛ طعم مجموعه و تصنیف عالی و شهید و نگاه سیدالشهدای مهربان به او و مادرش در نهایت تعالی است. یکی دیگر از دارایی های ارزشمند، نیروی نگارش دقیق و رسا است که این عاشقانه مادرانه به آن نیاز دارد.

معماریان از 12 سالگی وارد بسیج شد و حدود 13 ساله بود که به جبهه رفت و در کربلای 4 که از هر 1000 نفر نیاز به خط شکنی داشتند، تا سرنوشت شهادتش در ال. -خین تصمیم گرفت. نهر شلمچه.

شرف السادات منتظری مادر این شهید به مجله توژال گفت: در محرم سال 65 بر اثر جراحت شدید از ناحیه پا دچار سانحه شدم و به دلیل اینکه نتوانستم در مجلس ترحیم اباعبدالله الحسین (علیه السلام) شرکت کنم. او) اندوه خود را به درگاه خداوند ابراز کردم و شفا خواستم. صبح روز عاشورا پس از قرائت حج عاشورا در خواب دیدم که تعدادی از شهدا از جمله فرزندم محمد به زیارت من در مسجد مهدی (عج) قم آمدند و پس از گفتگو، پسرم شال سبزی را که در آنجا بود گذاشت. از مزار شهدا روی پایم آورده بود. وقتی از خواب بیدار شدم، با تعجب دیدم که بانداژها از پاهایم جدا شده و شال سبز روی پایم است و دیگر دردی احساس نمی کنم.

تو نیز باید گریه کنی/کتابی شگفت انگیز درباره معماران شهید

کرامت امام حسین (علیه السلام) و شهید معمار شفای بیماران هستند.

وی ادامه داد: چند تکه کوچک از شال سبزی که به پاهایم بسته شده بود را پس از آنکه خبر این ماجرا به حضرت آیت الله گلبیجانی (رضوان الله تعالی علیه) رسید، به عده ای دادم و بعد از توضیح موضوع شال معطر شده عطر حسینی را باور کرد و گفت: این امانتی است که در دست توست و تو آن را به دیگران ندهی. پس از اطلاع از این موضوع، به سراغ گیرندگان تکه های پارچه رفتیم، اما در کمال تعجب متوجه شدیم که همه آنها ناپدید شده اند.

منتظری تاکید کرد: خدا را شاکریم که این حادثه سندی است بر زنده بودن شهدا و سال هاست که خانه شهید پایگاه آرمان های اسلام و انقلاب بوده است.

کفنى را که از مکه آورده بودم به من پوشاند

منتظری با بیان اینکه محمد قبل از آخرین اعزام به جبهه به برادر همسرم گفته بود اینجا قبر من است و او را دقیقا در همان مکان دفن کردند، افزود: شب قبل از اعزام پسرم به من گفت: اگر من من شهید شدم و تو راضی شدی، مرا با کفنی که از مکه آوردم و با آب زمزم شستم، بپوشان و شال سبزی را که از شام آورده ام، گریه نکن جلوی دیگران گریه نکن: «در انزوا تا می‌خواهی گریه کن».

خانه این شهید بزرگوار در محله خیابان امین قم به محلی برای انجام امور خیریه تبدیل شد و با حمایت خیرین مختلف، مادر محمد 600 خانواده فقیر را تحت پوشش قرار داد.

تو نیز باید گریه کنی/کتابی شگفت انگیز درباره معماران شهید

مستند «فقط گریه کن» درباره وصیت شهید معماریان به مادرش است. همچنین چند مصاحبه تصویری با مادر این شهید با عنوان معجزه و ماجرای بهبودی اشرف سادات منتظری، روایت مادر شهید معماریان از آخرین دیدار با فرزند شهیدش و مادر شهید معماریان هنگام خواب توسط فرزندش شفا یافت.

مستند گریه نکن مادر اینجا را نگاه کن

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال