اخبار اخبار اقتصادی

نگرانی‌ها پیرامون عرضه‌ی نفت با توجه به ترور هنیه

تبلیغات بنری


نگرانی از عرضه نفت به دلیل ترور هانیه

به گزارش توژال به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت و به صورت هفتگی بیش از 3.5 درصد افزایش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت با 50 سنت یا 0.6 درصد افزایش به 79.66 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 65 سنت یا 0.9 درصد افزایش به 76.84 دلار رسید.

در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا بیش از 4 درصد افزایش یافت، برنت بیش از 3.5 درصد به صورت هفتگی افزایش یافت.

داده‌های مثبت اقتصادی و سیگنال‌های سیاست‌گذاران فدرال رزرو مبنی بر اینکه ممکن است در اوایل سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهند، نگرانی‌ها در مورد تقاضا را کاهش داده است. در همین حال، نگرانی در مورد گسترش درگیری در خاورمیانه همچنان خطرات عرضه را افزایش می دهد.

دنیس کسلرمعاون ارشد بازرگانی BOK Financial به بهبود نفت خام به عنوان یک عامل مثبت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حداقل در حال حاضر نگرانی ها در مورد رکود کاهش یافته است.

سه سیاستگذار فدرال رزرو روز پنجشنبه ابراز اطمینان کردند که مهار تورم برای کاهش نرخ بهره کافی است و به کاهش بیش از حد انتظار در داده های ادعای بیکاری در ایالات متحده برای کمک به بهبود بهبودی اشاره کردند.

تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری را ارائه کردند، بیش از حد انتظار کاهش یافت که نشان‌دهنده کاهش تدریجی بازار کار و منعکس‌کننده ترس‌های محو شده مبنی بر ادامه کاهش بازار کار است.

همچنین در رابطه با پیش‌بینی‌های گزارش‌های کلیدی، داده‌های اداره ملی آمار از افزایش سریع‌تر از حد انتظار در شاخص قیمت مصرف‌کننده چین در ماه گذشته خبر دادند.

پیر ورت (Pierre Verret) تحلیلگر فنی در ActivTrades، ضمن تاکید بر تقویت مومنتوم مثبت با اعداد تورمی فراتر از انتظارات چین، اظهار داشت که در این زمینه، تعجب آور نیست که قیمت هر بشکه در سطح 80 دلار آزمایش شود.

ویرث به افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به عنوان یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت هر بشکه اشاره کرد. زیرا این تشدید تنش ها می تواند منجر به نگرانی در مورد اختلال در تولید و کاهش عرضه جهانی نفت شود که ناشی از گسترش یک درگیری بالقوه است.

علاوه بر این، به گفته پزشکیان فلسطینی، در پی حملات هوایی نیروهای اسرائیلی در روز پنجشنبه، حداقل 40 نفر کشته شدند.

انتظار می رود ترور رهبر حزب الله در هفته گذشته باعث حملات تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل شود و نگرانی ها را در مورد عرضه نفت از بزرگترین تولیدکننده جهان افزایش دهد.

رهبران ایالات متحده، مصر و قطر روز پنجشنبه از اسرائیل و حماس خواستند تا در 15 اوت برای گفتگو برای نهایی کردن آتش بس غزه و توافقنامه آزادی گروگان ها با یکدیگر دیدار کنند.

علاوه بر این، درگیری بین روسیه و اوکراین ادامه دارد که به نوبه خود منجر به تشدید تنش های ژئوپلیتیکی می شود.

در همین حال، شاخص دلار که واحد پول آمریکا را در برابر شش ارز دیگر اندازه گیری می کند، پس از سه روز افزایش با 0.136 درصد کاهش به 103.14 رسید. دلار ضعیف تقاضا را افزایش می دهد زیرا نفت را برای خریداران خارجی ارزان تر می کند.

با حمایت بیشتر از قیمت ها، شرکت ملی نفت لیبی با اشاره به کاهش تدریجی تولید میدان نفتی شراره به دلیل اعتراضات، از روز چهارشنبه وضعیت فورس ماژور در این میدان نفتی را اعلام کرد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال