اخبار اخبار ورزشی

فدراسیون والیبال صابر کاظمی را ۲ سال محروم کرد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، صبح امروز شنبه 30 مرداد ماه 1403 هجری شمسی، جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با حضور سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون برای بررسی موضوع بازیکنانی که در آن حضور داشتند تشکیل شد. از شرکت در مسابقات قهرمانی کشور خودداری کرد. تیم امسال

صابر کاظمی والیبالیست قطری در حال عبور از کشورمان که پس از درخشش با تیم والیبال ایران در لیگ ملت های 2020 توانست به عنوان عضوی از لژیون در لیگ های مختلف خارجی از جمله کویت به میدان برود تا توضیحات خود را ارائه دهد. دلایل عدم حضور تیم ملی والیبال ما از راه رسید.

تقوی در ابتدای این جلسه در مورد دلخوری مردم، هواداران والیبال و اصحاب رسانه به دلیل عدم حضور برخی بازیکنان بدون دلیل موجه و آسیب های وارده به تیم به خصوص در شرایط حساس با فشار ملی صحبت کرد.

در ادامه دکتر فرخی به عنوان رئیس کمیته انضباطی توضیحاتی ارائه کرد و از صابر الکاظمی خواست تا مستندات، دلایل و مدارک خود را در خصوص پرونده ارائه دهد و سپس هر یک از اعضا سوالات خود را از صابر الکاظمی مطرح کردند.

در خاتمه جلسه کمیته انضباطی که به صورت ویژه در دفتر ریاست فدراسیون با حضور تقوی برگزار شد، کمیته انضباطی تصمیم خود را به شرح زیر اعلام کرد:

جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال به منظور رسیدگی به موضوع عدم حضور آقای صابر کاظمی پس از دعوت به تیم بزرگسالان ایران در تاریخ مقرر در تاریخ 30 مرداد ماه با حضور اعضا برگزار شد به مسابقات انتخابی المپیک 1403 جلسه با حضور آقای صابر کاظمی برگزار شد و پس از گزارش جناب ریاست محترم فدراسیون مبنی بر دعوت از نامبرده و درخواست از اعضا جهت بررسی علت غیبت ایشان، اظهارات مبسوطی توسط آقای صابر کاظمی صورت گرفت. صابر الکاظمی در صورتجلسه کمیته انضباطی مشهود بود و با اعلام ختم تحقیقات پس از مشورت با اعضا، کمیته انضباطی به شرح ذیل رأی داد:

رای کمیته انضباطی: آقای صابر الکاظمی پس از دعوت به تیم ملی اول و امتناع از حضور در تیم ملی برای حضور در مسابقات، برخی مسائل شخصی از جمله بیماری پدر را دلیل غیبت خود عنوان کردند. غیبت وی در تیم ملی که در ادامه جلسه به آن اشاره شد و در صورتجلسه کمیته انضباطی درج شد، نشان از غیرموجه بودن و غیرقابل قبول بودن دفاع وی از سوی کمیته انضباطی داشت. بنابراین با استناد به ماده 16 ماده 25 آیین نامه انضباطی سازمان لیگ مبنی بر عدم قبول دعوت فدراسیون به تیم ملی حق حضور در مسابقات را از دست می دهد و ماده 11 ماده 3 و 4 ماده 2 آیین نامه، مسئول انتظامی فدراسیون والیبال آقای صابر الکاظمی به دو سال محرومیت دائم از شرکت در مسابقات والیبال اعم از داخلی و خارجی محکوم شد. لیگ ها

رأی صادره در مهلت قانونی قابل اعتراض است.»

لازم به ذکر است سلسله جلسات کمیته انضباطی در خصوص بررسی پرونده برخی از بازیکنانی که از حضور در تیم ملی خودداری کردند از سوی رئیس فدراسیون والیبال در دستور کار کمیته انضباطی قرار گرفت و پرونده و دلایل آن در دستور کار کمیته انضباطی قرار گرفت. برای سایر بازیکنان نیز بررسی خواهد شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال