اخبار اخبار سیاسی

با رشد دانش‌بنیان‌ها راهی جز تامین مالی از طریق بورس و فرابورس و بازار سرمایه نداریم

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. رضا اسدی فرد در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی و رویداد فانامد به اهمیت نوآوری در سیستم های تامین مالی و ابزارهای تامین مالی اشاره کرد و گفت: پس از 15 سال بحث دانش بنیان در کشور و شرکت های دانش بنیان، خوشبختانه تعداد شرکت ها به رقم قابل قبولی رسیده است که اخیرا شاهد برگزاری 10000 شرکت دانش بنیان بودیم و تعداد نسبتاً خوبی از شرکت ها رشد کرده و به ابعاد اقتصادی قابل توجهی رسیده اند.

وی گفت: طبیعتا نیازهای تامین مالی این شرکت ها افزایش یافته است. روزی روزگاری صندوق نوآوری و شکوفایی با همان سرمایه ای که داشت و وام هایی که می داد مشکلات بسیاری از شرکت ها را حل می کرد امروز منابع صندوق نوآوری و شکوفایی برای کار بسیاری از کارکنان ما کافی نیست . شرکت های بزرگتر به تامین مالی در مقیاس بزرگتر نیاز دارند.

اسدی فرد گفت: مسیرهایی مانند انتشار اوراق و ورود به بورس و خارج از بورس فراهم شده است که مسیر آسانی نیست و شرکت ها نمی توانند به راحتی از آن استفاده کنند. ما به نوآوری های بیشتری در حوزه مالی به خصوص برای شرکت های دانش بنیان نیاز داریم و البته باید توجه داشت که بخش بزرگی از دارایی های شرکت های دانش بنیان را دارایی های دانشی یا به اصطلاح دارایی های نامشهود تشکیل می دهند که دارایی و تجهیزات نیستند. .

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از موسسات مالی سنتی مانند بانک ها یا حتی صندوق های پژوهشی و فناوری که امروزه به طور خاص برای شرکت های دانش بنیان طراحی شده اند، این دارایی ها را دارایی های قابل تایید یا تایید نمی دانند و به همین دلیل شرکت ها محدود به میزان اعتباری است که از بانک‌ها دریافت می‌کنند یا از وجوه دریافت می‌کنند یا در تأیید اینکه به عنوان وثیقه برای تسهیلات نیاز دارند مشکل دارند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این گونه رویدادها باید به آن پرداخته شود، نوآوری در سیستم های تامین مالی و ابزارهای تامین مالی است، زیرا در کشور به اندازه کافی نهاد داریم، اما همچنان در ابزار عقب هستیم و نیازمند نوآوری ابزار هستیم، با هدف از این دارایی های نامشهود برای شرکت ها به عنوان حمایت از آن و محدودیت اعتباری است.

امیدوارم با توسعه بازار نوآور، شاهد حضور هر چه بیشتر شرکت‌های کوچک باشیم که البته به کندی پیش خواهند رفت. اگر شرکت ها بتوانند وارد این بازار شوند در آینده به عنوان دروازه ورود به بورس به ما کمک زیادی می کند. تامین مالی از طریق بورس، بازارهای خارجی و بازار سرمایه راه بسیار خوبی برای تامین مالی قابل توجه و بلند مدت است که می تواند منجر به رشد شرکت ها شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال