اخبار اخبار اقتصادی

زخم های لاعلاج دلار

تبلیغات بنری


زخم های لاعلاج دلار

به گزارش روزنامه ایرانیان اکونومیست به نقل از اف ایکس استریت، قیمت پوند/دلار آمریکا برای چهارمین هفته متوالی در منطقه قرمز باقی ماند و علیرغم بهبود اواخر هفته از حداقل قیمت به زیر سطح 1.2700. ، حدود چهار دهم درصد کاهش یافت. .

معامله گران ارز بریتانیا پس از اینکه بانک مرکزی انگلیس (BoE) باعث کاهش ارزش پوند در بازارهای گسترده تر شد، با دید تقویم اقتصادی ضعیف از بریتانیا، توانستند نفس راحتی بکشند.

از آن زمان، جریان‌های بازار به تعادل بازگشته‌اند و سرمایه‌گذاران اکنون بر گزارش تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) هفته آینده که در دو سوی اقیانوس اطلس منتشر می‌شود، تمرکز کرده‌اند.

علاوه بر این، اکنون بازار بر احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر متمرکز شده است. بازارها در آغاز چرخه کاهش نرخ در جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در 18 سپتامبر به طور کامل بر اساس نرخ بهره قیمت گذاری شدند. با این حال، انتظارات برای نصف شدن 50 واحد پایه اولیه از حدود 70 درصد اوایل این هفته اندکی کاهش یافته است. بر اساس گزارش ناظر نرخ بهره گروه CME، معامله گران نرخ با 53.5 درصد کاهش 50 واحدی را در سپتامبر انتظار دارند که شامل دو کاهش 25 واحد پایه دیگر برای باقیمانده سال 2024 است.

هفته آینده، داده‌های جدید تورم در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت، به طوری که شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر می‌شوند. همچنین انتظار می‌رود که فروش خرده‌فروشی در ایالات متحده و به‌روزرسانی نظرسنجی اعتماد مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان در اواخر هفته آینده انجام شود. در حال حاضر تورم اصلی و CPI اصلی حدود 3 درصد در سال است و سرمایه گذاران به دنبال کاهش بیشتر در اعداد اصلی برای حمایت از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند.

انتظار می‌رود تورم CPI بریتانیا در ماه جولای به 2.3% برسد، در حالی که انتظار می‌رود که ارقام اصلی CPI از 3.5% به 3.4% کاهش یابد.

همچنین انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا در اواخر هفته آینده به 0.6 درصد در سه ماهه دوم کاهش یابد که نسبت به 0.7 درصد قبلی کاهش یافته است.

پیش بینی GBP/USD

جفت GBP/USD به نزول خود تا میانگین متحرک نمایی 200 روزه (200-EMA) در 1.2649 ادامه می دهد، اما معامله گران قیمت تا کنون در تلاش برای جلوگیری از کاهش بیشتر به سمت سطح 1.2600 هستند.

با این حال، روند صعودی کاهش یافته است زیرا GBP/USD بیش از 2 درصد از بالاترین سطح 12 ماهه و بالاتر از سطح 1.3000 در جولای عقب نشینی کرده است. / شبکه اطلاع رسانی طلا و سکه

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال