اخبار اخبار فرهنگی

طرح زندگی با آیه‌ها را دست کم نگیریم

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، حجت الاسلام محمد قمی – رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی و رئیس سازمان تبلیغات – در نشست مرحله دوم زندگی با آیات که در مجتمع فرهنگی سرشیشم: زندگی با آیات در محضر رهبری گزارش شد که انقلاب کبیر فعالیتی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و تبلیغی نبوده است. برای جامعه قرآنی یکی از اولویت های شورای توسعه همزیستی با آیات بود و ابراز امیدواری کرد که سازوکارهای این طرح تحول چشمگیر و موثری در فضای قرآن ایجاد کند.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: در رویه های اداری خود کمترین و حداقل ها را هدف گذاری می کنیم و اصراری بر تعداد آیات نداریم. تسلط مردم به قرآن برای یک جامعه دینی ضروری است. در پروژه زندگی با آیات، افرادی را در کمیته مرکزی دعوت و انتخاب کردیم که بهترین نظر را داشتند، اما نمی خواستیم از نظرات افراد دیگر مانند اساتید محروم باشیم. یکی از مشکلات این طرح، بررسی آیات است. در ابتدا، ما متعهد به سه ماه سخاوتمندانه بودیم، اما فرصت هایی در طول سال وجود دارد که می تواند بر اساس یک موضوع یا آیه باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: ایام فاطمیه در پیش است و می توان با آیاتی که در قرآن درباره زن مبارز بیان شده است، جلو رفت. باید به نتیجه مطلوب برسیم تا زندگی با آیات در طول سال ادامه پیدا کند. ما نباید در تمام طول سال محروم باشیم. موسسات و اساتید باید در مرحله بررسی آیات اظهار نظر کنند تا شاهد پیشرفت در ارائه آیات و رسیدگی و تدبر و تبیین مطالب باشیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ ایرادی برای تماس و اخذ نظرات فرمانداری ها در این خصوص وجود ندارد، گفت: یکی از مسائل این است که کدام سوره و آیه باید در این طرح گنجانده شود و این برای داشتن یک حسن خلق بسیار مهم است. تاثیر بر زندگی ما نتیجه گیری . ما قصد داریم از همه ایده ها، سلیقه ها و توانایی ها استفاده کنیم. این روزها اگر خط زندگی با آیات حفظ شود، ثمره آن را در ماه مبارک می بینیم، اما اگر رها شود، به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه بخشی از جامعه قرآنی از نتایج همزیستی با آیات که انگیزه گام دوم شد ابراز رضایت کردند، گفت: نمی دانیم چگونه باید عمل کن.» برگزاری جلسات همفکری را از سر بگیرید.” با هم قویتر از قدم اول باید گامی محکم تر به جلو برداریم. نباید این برنامه زندگی را با آیات دست کم بگیریم. تصور ما این است که در فضایی که مسائل بین المللی و مقاومت در جامعه برجسته تر است. ما باید جامعه قرآنی ما باید از این توانایی قرآنی نهایت استفاده را ببرد. به طور جدی این کار مشارکتی جامعه قرآنی است و نه بنیاد تبلیغات و شورای گسترش و نباید یکسان باشد. همه اساتید، مدیران و قرآن پژوهان، گام دوم را با نتایج بیشتر شاهد خواهیم بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال