اخبار اخبار اقتصادی

۱۰۵ هزار خانه نونوار شد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، نوسازی واحدهای فرسوده شهری در دولت سیزدهم به 300 هزار و 152 واحد رسید که از این تعداد بیش از 105 هزار واحد به بهره برداری رسید.

طی سه سال گذشته، 100000 واحد قدیمی برچیده شده است. از 100000 واحد، 300000 واحد به مرحله ساخت رسیده است. از این تعداد 105000 دستگاه مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1402 هجری شمسی نیز بیشترین مجوزهای صادر شده برای دستمال کاغذی فرسوده را به دست آوردیم که برای بیش از 96 هزار دستگاه صادر شده است.

شرکت نوسازی شهری ایران اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهور فقید ابراهیم رئیسی با حضور در مناطق 17 و 18 شهرداری تهران ضمن دیدار با اهالی این مناطق، مشکلات بافت های فرسوده را گزارش و دستور رفع مشکلات را داد. . یکی از دستورات تنظیم بسته تشویقی ویژه برای این دو منطقه بود.

105 هزار خانه نوسازی شد

بر اساس این دستور، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران، نظرات شهرداری و ادارات تاسیسات و همچنین اعضای شورای محلات در این مناطق را به نمایندگی از اهالی منطقه جویا شد. نواحی توسعه بسته تشویقی مناطق مذکور به همراه شهرداری تهران در خانه وارطان ​​تشکیل جلسه دادند.

مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران با بیان اینکه استان تهران در نوسازی بافت های فرسوده رتبه اول را دارد، گفت: در سال 1402 در شهر تهران شاهد افزایش 3 برابری نوسازی مسکن در بافت های فرسوده نسبت به سال گذشته بودیم. سال گذشته که حاصل تلاش شهرداری تهران در اجرای بسته های تشویقی بود.

ابراهیمی معاون نوسازی و توسعه سازمان نوسازی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه شرکت نوسازی شهری ایران همواره در برخورد با معضل بافت های فرسوده به سازمان نوسازی شهرداری کمک کرده است، اظهار داشت: در گذشته مشوق های توسعه شهری بوده است. بیشتر مربوط به تراکم و به صورت دو طبقه است، اما با تصویب در دسترس بودن بسته تشویقی 19 ماده ای مشوق های جدید برای نوسازی بافت های فرسوده و ظرفیت شهرداری ها برای ارائه تسهیلات ساختمانی شهری نیز افزایش یافته است. پیش بینی می شود با اعطای این مشوق ها و اعطای تسهیلات مالی ارزان، شاهد تسریع در احیای بافت های فرسوده باشیم.

105 هزار خانه نوسازی شد

ابراهیمی با بیان اینکه مشوق های جدیدی در حوزه حقوقی، فنی و نظام مهندسی در حال آماده شدن است، گفت: همکاری با سازمان اوقاف نیز برای تسهیل در مرمت خانه های دارای بافت فرسوده که دارای موقوفه هستند، در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه جلسه اعضای شوراهای نواحی مختلف مناطق 17 و 18 و همچنین مدیران دفاتر تسهیلگری این مناطق به بیان مشکلات موجود در دستمال های فرسوده پرداختند و پیشنهاداتی برای رفع مشکلات ارائه کردند. .

عیانی در پایان با تاکید بر اینکه محور اصلی کار نوسازی شهرداری است، تصریح کرد: شهرداران مناطق، مدیران اجرایی این کار هستند و باید فضا را به گونه ای فراهم کنند که مردم را به نوسازی تشویق کند. خانه های آنها در ساختمان های فرسوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی تبعیض های اجتماعی زیادی وجود دارد، گفت: با وجود این، ساخت و ساز در کشور بر اساس قانون نظام مهندسی است و باید نظارت ها در این زمینه افزایش یابد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال