اخبار اخبار جهان

دانلود عکس/ روستای دو هزار ساله البرز را بشناسید

تبلیغات بنری


دانلود تصویر/ با روستای البرز با قدمت دو هزار ساله آشنا شوید

به گزارش مجله توژال؛ قدمت این روستا به دوران اشکانیان و ساسانیان برمی‌گردد، با طبیعت زیبا و بکر، هوای مطبوع کوهستانی و آثار تاریخی فراوان در دل خود یکی از جاذبه‌های گردشگری کرج به‌شمار می‌رود که گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت خود در تعطیلات آخر هفته به آنجا می‌روند.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، این روستا دارای جاده کوهستانی است که تا چالوس امتداد دارد. جاده ای که مناظر زیبایی خلق می کند و برای علاقه مندان به موتورسیکلت و آفرود بسیار جذاب و هیجان انگیز است. آتشگاه از شمال با نوگان و دروان، از جنوب با باغستان، از شرق به سیاه کلان و از غرب با روستای برگان همسایه است.
آتشگا کرج از زمان اشکانیان و ساسانیان محل سکونت بود که به آتشکوه و آتشکده نیز معروف بود. تپه مهدیخانی و نشانه های آتشکده روی این تپه، دژ دو برار (دو برادر) یادگارهای دوران ساسانیان، گورستان باستانی، سنگ های سرخ آتشزنه، آرامگاه پیر بیران و درخت کهنسال و سبز سامگاد با زندگی دو تا سه هزار ساله گواه قدمت و قدمت این روستا است و مردم آتشگا به زبان تاتی صحبت می کنند.

در منتهی الیه شمال روستای آتشگا تپه ای باستانی به نام تپه مهدیخانی یا تپه مهدیخانی وجود دارد. سنگ های قرمز و آتشفشانی اطراف این تپه زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است. تپه مهدیخانی یکی از آثار تاریخی آتشگا است. به گفته برخی از اهالی محله، بر روی این تپه آتشکده ای باستانی وجود داشته و مکانی مقدس به شمار می رفته است. نام این روستا نیز از آن گرفته شده است.

بالای قله دو برار دژی نگهبانی می داد وقتی به بالای این کوه می روید، سوراخ هایی را می بینید که با دست تراشیده شده بودند. به گفته برخی افراد، در گذشته از این سوراخ ها برای دود و سیگنال استفاده می شد.

با روستای دو هزار ساله البرز آشنا شوید

با روستای دو هزار ساله البرز آشنا شوید

با روستای دو هزار ساله البرز آشنا شوید
با روستای دو هزار ساله البرز آشنا شوید

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال