اخبار اخبار عمومی

روند صعودی جدید طلا چه رقمی خواهد شد

تبلیغات بنری


روند صعودی جدید طلا چگونه خواهد بود؟

به گزارش مجله توژال؛ طبق گزارش FX Street، طلا (XAU/USD) در معاملات روز جمعه نیویورک به نزدیک به 2430 دلار افزایش یافت.

با گمانه زنی های قوی مبنی بر اینکه فدرال رزرو در ماه سپتامبر کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد، چشم انداز کوتاه مدت این فلز گرانبها همچنان قوی است.

با این حال، سرمایه گذاران در مورد اینکه آیا فدرال رزرو در روند عادی سازی سیاست ها با اعلام کاهش 50 واحدی در نرخ های بهره تهاجمی خواهد بود یا اینکه آیا آن را به 25 واحد پایه کاهش خواهد داد، اختلاف نظر دارند.

به گفته ناظر نرخ بهره گروه CME، داده های قیمت گذاری آتی صندوق های فدرال 30 روزه نشان می دهد که معامله گران 54.5 درصد احتمال کاهش 50 نرخی را در ماه سپتامبر می بینند. در کل سال، داده ها حاکی از آن است که فدرال رزرو نرخ بهره را 100 واحد پایه کاهش خواهد داد.

در همین حال، بازدهی دلار آمریکا و اوراق قرضه پس از ناکامی در مهار سود ناشی از ادعاهای اولیه بیکاری کمتر از حد انتظار ایالات متحده در هفته منتهی به 2 اوت، در حال اصلاح هستند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) که ارزش دلار را در برابر شش ارز اصلی اندازه گیری می کند، از بالاترین سطح چهار روزه 103.50 به نزدیک به 103.15 سقوط کرد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز به حدود 3.97 درصد کاهش یافت.

این داده‌ها که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که تعداد افرادی که برای اولین بار برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کرده‌اند، 233000 نفر است که به ترتیب از 240000 و 250000 نفر کمتر است. اگرچه آمار بیکاری سرعت نگرفت، اما داده ها برای کاهش انتظارات بازار از کاهش زودهنگام نرخ بهره کافی نبود.

رانندگان بازار روزانه

طلا به دلیل احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و ادامه درگیری های ژئوپلیتیکی، از سودهای بالای 2400 دلار خود دست نخواهد کشید. سقوط اخیر بازار سهام، ناشی از نگرانی‌ها در مورد کند شدن بالقوه اقتصادی در ایالات متحده به دلیل کاهش شدید رشد مشاغل و افزایش نرخ بیکاری، انتظارات برای کاهش قابل توجه نرخ بهره را افزایش داده است.

سیاست گذاران فدرال رزرو در نشانه ای از کند شدن شرایط بازار کار ابراز اطمینان کردند که تورم به مسیر خود بازگشته و به سمت هدف 2 درصدی بانک حرکت می کند. اما مقامات تاکید کردند که تصمیمات آنها بر اساس داده های اقتصادی خواهد بود، نه آشفتگی بازار سهام و ملاحظات سیاسی.

به گزارش رویترز، آستین گولزبیرئیس فدرال رزرو شیکاگو با اشاره به عدم واکنش بازار سهام گفت: “هدف ما به حداکثر رساندن اشتغال و تثبیت قیمت ها است.”

در عین حال، احتمال انتقام‌جویی ایران در قبال تلاش برای ترور رهبر حماس در تهران، سرمایه‌گذاران را نگران کرده است و واضح است که تشدید تنش‌ها در خاورمیانه همچنان جذابیت طلا را به عنوان یک پناهگاه امن افزایش می‌دهد. پناهگاه

از این پس، قیمت طلا تحت تاثیر داده های شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) در ماه جولای است که روز چهارشنبه منتشر می شود. داده های تورم به این سوال پاسخ می دهد که آیا انتظارات فعلی بازار برای کاهش نرخ بهره مناسب است یا خیر.

پیش بینی های فنی: قیمت طلا به بالای 2400 دلار رسید

قیمت طلا بیش از سه ماه است که در یک کانال در بازه زمانی روزانه معامله می‌شود و رشد جزئی را نشان می‌دهد، اما در مجموع عملکرد منفی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (50-EMA) نزدیک به 2370 دلار به حمایت از گاوهای نر طلا ادامه می دهد.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (14-RSI) در محدوده 40.00-60.00 قرار دارد که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در میان فعالان بازار است.

اگر طلا از بالاترین قیمت خود یعنی 2483.75 دلار فراتر رود، یک روند صعودی جدید ظاهر می شود که آن را به قلمروی ناشناخته خواهد فرستاد.

در جهت نزولی، یک خط روند تند به سمت منطقه 2225 دلاری که از پایین ترین سطح 6 اکتبر نزدیک به 1810.50 دلار گرفته شده است نشان دهنده حمایت بلندمدت کلیدی خواهد بود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال