اخبار اخبار تکنولوژی

تاخیر در پرتاب ماموریت «کرو ۹» به خاطر فضاپیمای سرگردان «استارلاینر»

تبلیغات بنری


تاخیر در راه اندازی یک ماموریت

به گزارش مجله توژال؛ نزدیک به دو ماه از ورود فضاپیمای استارلاینر بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی برای اولین پرواز آزمایشی سرنشین دار می گذرد.

به گزارش Gizmodo، با وجود چندین اشتباه فنی که بازگشت استارلاینر به زمین را به تأخیر انداخت، ناسا همچنان اصرار دارد که این وسیله نقلیه قادر به بازگرداندن خدمه به زمین است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که ناسا در تلاش است تا گزینه‌هایی برای بازگرداندن ایمن این دو فضانورد به خانه بیابد.

مقامات ناسا در نظر دارند پرتاب ماموریت “Crew 9” اسپیس ایکس را از 18 آگوست تا 24 سپتامبر به تاخیر بیاندازند و به جای چهار فضانورد، دو فضانورد را در کپسول دراگون قرار دهند تا به خدمه استارلاینر اجازه دهند تا برای سفر خود به زمین، سوار وسیله نقلیه دیگری شوند. این مرحله نشان دهنده شکست اولین پرواز سرنشین دار وسیله نقلیه استارلاینر به ایستگاه فضایی بین المللی است و تأیید می کند که با وجود تلاش های ناسا برای کاهش مشکلات فضاپیما، این وسیله نقلیه برای بازگرداندن فضانوردان به زمین مناسب نیست.

استارلاینر در 5 ژوئن توسط موشک اطلس 5 متعلق به اتحاد پرتاب و پرتاب (ULA) پرتاب شد که فضانوردان ناسا بوچ ویلمور و سانی ویلیامز را حمل می کرد. استارلاینر روز بعد به آزمایشگاه در حال گردش رسید.

در حین نزدیک شدن به ایستگاه فضایی بین المللی، پنج موتور فضاپیما از کار افتاد و پنج نشت هلیوم رخ داد که یکی از آنها قبل از بلند شدن کشف شد. این ماموریت در ابتدا قرار بود هشت روز طول بکشد، اما بازگشت استارلاینر به زمین برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد، در حالی که تیم ماموریت مجموعه ای از آزمایش ها را برای جمع آوری داده های بیشتر در مورد این کشتی دردسرساز انجام داد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال