اخبار اخبار فرهنگی

تصاویری از آماده‌سازی «تل زینبیه» در کربلا برای اربعین

تبلیغات بنری


به گزارش مجله «توژال»، ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، مسئول طرح توسعه حرم امام حسین (علیه السلام) و تپه زینبیه در شهر کربلای عراق پیشتر از انتشار تصاویری از آماده سازی این فضا برای اسکان و میزبانی از زائران خبر داده بود.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی تولیت حرم امام حسین علیه السلام از مراحل آماده سازی بنای تپه جدید زینبیه که به بنای حضرت زینب سلام الله علیها نیز معروف است، بازدید کرد. .

بر اساس اطلاعات ستاد توسعه و آبادانی عتبات، ساخت تپه جدید زینبیه که یکی از پروژه های فرعی طرح بزرگ عمرانی امام حسین (علیه السلام) است در چهار طبقه با ایرانیان در حال ساخت است. تلاش ها. نیکوکاران و مهندسان.

پردازش عکس

بنای قبلی تپه زینبیه تنها یک طبقه و 380 متر مربع مساحت داشت و فضای بسیار کمی را برای زائران فراهم می کرد، بنابراین برای ایجاد فضای زیارتی مناسب برای میلیون ها زائر، ساختمان قبلی تخریب شد. سازه جدیدی در چهار طبقه (دو طبقه زیر سقف و دو طبقه بالای پشت بام) با زیربنای 4400 متر مربع در دست ساخت ساخته شد.

پردازش تصاویر

همزمان با فرا رسیدن ایام زیارت اربعین، کارگران، مهندسان و صنعتگران ایرانی نما و آینه کاری این سازه را موقتا تعطیل کرده و در حال آماده سازی ساختمان برای میزبانی از زائران اربعین هستند.

بعد از اربعین با اتمام نما و آینه کاری ساختمان جدید تپه زینبیه به حرم امام حسین (علیه السلام) تحویل داده می شود.

پردازش تصاویر

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه و آبادانی مقامات که در برخی روایات مستند شده است، حضرت زینب (سلام الله علیها) در روز عاشورا بر فراز تپه ای نزدیک این مکان به میدان نبرد نگریست و شهادت را به سوگ نشست. از امام حسین علیه السلام. در طرح توسعه حرم امام حسین (علیه السلام)، شکل نمادین تپه (تپه) نیز در کنار سازه جدید اجرا می شود.

پردازش تصاویر

پردازش تصاویر

پردازش تصاویر

پردازش تصاویر

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال