اخبار اخبار تکنولوژی

حتی انفجار هسته ای هم این ربات را از بین نمی برد

تبلیغات بنری


حتی یک انفجار هسته ای نیز این ربات را نابود نخواهد کرد

به گزارش مجله توژال؛ یک استارت آپ هوش مصنوعی در حال طراحی رباتی است که می تواند جایگزین انسان در انجام وظایف در موقعیت های خطرناک شود.

این استارت آپ به نام Oxford Dynamics در حال توسعه ربات Strider با حمایت یک میلیون پوندی وزارت دفاع بریتانیا است.

هدف از این پروژه ارتقای ایمنی در محیط های دارای تهدیدات شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته ای و همچنین مناطقی با تشعشعات و پرتوهای کشنده است.

این ربات می تواند مواد آلوده را جمع آوری کند، آنها را در ظروف مخصوص بسته بندی کند و کارهای نیمه مستقل را انجام دهد.

Strider در محیط های چالش برانگیز با استفاده از فناوری های پیشرفته مانند مادون قرمز، رادار و LIDAR (تشخیص نور و محدوده) حرکت می کند.

مایک لاتون، یکی از مدیران اجرایی آکسفورد داینامیکس در بیانیه‌ای گفت: در نهایت، هدف ما تولید 100، شاید 1000 یا حتی 10000 ربات Strider برای بهبود جامعه است.

رباتیک پیشرفته برای ایمنی

Oxford Dynamics طراحی ربات Strider را در ماه نوامبر آغاز کرد و قصد دارد آن را در سپتامبر به آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی بریتانیا تحویل دهد.

Strider مجهز به سیستم های مادون قرمز، رادار و لیدار است که آن را قادر می سازد در مناطق غیرقابل دسترس و ناشناخته حرکت کرده و عمل کند.

این دستگاه برای انجام وظایفی مانند بازیابی و بسته بندی اشیاء آلوده و همچنین انجام فعالیت های نیمه مستقلی طراحی شده است که برای انسان هایی که از تجهیزات محافظ شخصی استفاده می کنند چالش برانگیز است.

این ربات که به طور خاص برای وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی طراحی شده است، می تواند در مناطق خارج از خط دید مستقیم اپراتور عمل کند، در محیط های خطرناک کار کند و انواع فعالیت های نیمه مستقل را انجام دهد.

این شرکت در آزمایشگاه رادرفورد اپلتون (RAL) شورای تأسیسات علوم و فناوری (STFC) مستقر است و می‌تواند ربات هوش مصنوعی پیشرفته را در محیط‌های مختلف مدل آزمایش و ارزیابی کند.

این شرکت می‌گوید Strider در نهایت قصد دارد به اصلاح و بازسازی محیط‌های پس از حوادث شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای در بریتانیا کمک کند.

راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی

این شرکت قصد دارد با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی خود به نام AVIS AI که مخفف “A Very Intelligent System” است، قابلیت های Strider را بهبود بخشد.

AVIS یک راه حل پیشرفته بازرسی بصری خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی است که فرآیند بازرسی را تغییر می دهد، نقص ها را کاهش می دهد و هزینه های عملیاتی و سرمایه ای را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

برخلاف رویکردهای سنتی توسعه هوش مصنوعی، این برنامه نیاز به منابع بسیار تخصصی، گران و کمیاب را از بین می برد.

Oxford Dynamics در حال کار بر روی چندین ابزار هوش مصنوعی آینده است که داده ها را بسیار شبیه به انسان ها مدیریت خواهند کرد. این امر بار شناختی را کاهش می‌دهد و ارزش منحصربه‌فرد داده‌های پیچیده را حفظ می‌کند که گاهی اوقات هنگام استفاده از روش‌های پردازش داده‌های سنتی، به‌ویژه زمانی که با داده‌های بصری سروکار داریم، از بین می‌روند.

لاتون می‌گوید: «این یک مثال هیجان‌انگیز از کاربرد هوش مصنوعی در آینده است، که در آن یک اپراتور می‌تواند به سادگی بر روی صفحه ضربه بزند و ربات بهترین راه برای گرفتن، بازیابی و ذخیره آن را پیدا کند. این شامل تعیین وزن، ارزیابی کیفیت سطح و تشخیص اشیا برای جلوگیری از تعادل بیش از حد ربات هنگام بلند کردن اجسام بزرگ است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال