اخبار اخبار سیاسی

اروپا با جلوگیری از تصمیم‌گیری بازدارنده شورای امنیت علیه اسرائیل، مسیرهای دیپلماتیک را مسدود کرد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش در خصوص اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی صهیونیسم گفتگو کرد. رژیمی که منجر به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس شد، رژیم صهیونیستی در تهران بود و مذاکراتی انجام داد.

باقری با اشاره به نقض حاکمیت ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی گفت: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی در قبال اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی بر خلاف قوانین بین المللی سکوت کرده اند و این امر باعث شده است منجر به تشدید گستاخی باند جنایتکار حاکم در تل آویو شد، تنش و ناامنی در منطقه گسترش خواهد یافت.

شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش نیز با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در منطقه غرب آسیا گفت: اتریش همانطور که همه طرف ها را به خویشتنداری فرا می خواند بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های دیپلماتیک برای کاهش تنش ها تاکید می کند.

باقری افزود: طرف اروپایی با محکوم نکردن تجاوز آشکار تروریستی رژیم صهیونیستی و ممانعت از تصمیم گیری موثر و بازدارنده شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی، عملا تمامی مجاری دیپلماتیک را بست.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال