اخبار اخبار تکنولوژی

فناوری اطلاعات به‌عنوان نیرویی محرک و تحولی در تمامی عرصه‌های زندگی است

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال، علی حکیم جوادی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در مراسم گرامیداشت سومین روز فناوری اطلاعات گفت: با وجود هوا و گرما در خدمت شما هستیم. همه دوستان می دانند که روز فناوری اطلاعات به نام روز حکیم خوارزمی انتخاب و نامگذاری شده است.

وی افزود: در برخی از کشورها سه روز فناوری وجود دارد که نشان از اهمیت این حوزه دارد. ما امروز گرد هم آمده ایم تا این روز را که نماد بصیرت، پیشرفت و پایه های اساسی جوامع مدرن است و نقش مهمی در دنیای امروز و فردای ما دارد، جشن بگیریم. فناوری اطلاعات فقط ابزارها و برنامه های دیجیتال نیست، بلکه فلسفه ای است که دنیای ما را تغییر می دهد. از اینترنت و شبکه های اجتماعی گرفته تا محاسبات ابری و هوش مصنوعی. هر بخش از فناوری اطلاعات به ما این پتانسیل را داده است که مرزهای فکری خود را گسترش دهیم و به دنبال راه حل های جدید برای مشکلات پیچیده در دنیای امروز باشیم.

حکیم جوادی گفت: در این روز بزرگ باید به یاد داشته باشیم که پیشرفت در فناوری اطلاعات جز با همکاری و تلاش جمعی محقق نمی شود. هر موفقیتی که امروزه در این زمینه شاهد هستیم، حاصل تلاش بی‌وقفه محققان، مهندسان و متخصصانی است که مشتاقانه در پیشرفت این رشته کمک کردند. بنابراین، با نگاه به آینده، باید بپذیریم که فناوری اطلاعات به عنوان یک نیروی محرک و تحول آفرین در تمامی عرصه های زندگی، از آموزش و سلامت گرفته تا صنعت و تجارت، به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. باید از منظری جدید به چالش ها و فرصت های پیش روی خود بنگریم و از فناوری های جدید برای رسیدن به اهداف و آرمان های انسانی و اجتماعی استفاده کنیم.

حکیم جوادی ادامه داد: امروز فرصت خوبی است تا از زحمات همه کسانی که در این راه گام نهاده اند و آینده نگر برای گسترش دانش و فناوری و ارتقای کیفیت زندگی در جوامع خود قدردانی کنیم. شکی نیست که اگر با دلسوزی و همفکری به پیشرفت و نوآوری ادامه دهید آینده روشنی در انتظار ما است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال