اخبار اخبار جهان

دانلود فیلم/ رفتار قبیله ای و حباب های سرمایه گذاری در بورس

تبلیغات بنری


دانلود فیلم/ ذهنیت گله در بورس

به گزارش مجله توژال؛ تفکر گله ای (قبیله ای) پدیده ای فکری و روانی است که بر اساس آن عده ای بدون توجه به عقاید خود، کارهای گروهی را دنبال می کنند. جنبه مثبت رفتار گله ای در زندگی انسان، خرد جمعی و نتایج بهبود یافته اتکا و تقلید از نظرات جمعی است. در حالی که جنبه منفی آن شورش ها، حباب های اقتصادی و فروپاشی شدید اقتصادی است

به عنوان مثال، حباب دات کام در نتیجه این رفتار گله ایجاد شد. زیرا عموم مردم بر این باورند که هر شرکتی که در اینترنت فعالیت می کند بدون شک بسیار ارزشمند است. سپس مردم بدون شناخت و تحلیل کافی از این نوع شرکت ها شروع به سرمایه گذاری در آنها کردند و قیمت سهام این شرکت ها به طرز عجیبی افزایش یافت. اما در نهایت این حباب از بین رفت و قیمت سهام این شرکت ها کاهش چشمگیری پیدا کرد

حرکت گله و حباب های سرمایه گذاری
حباب قیمتی زمانی ایجاد می شود که قیمت سهام از ارزش ذاتی آن بالاتر رود، حرکت گله می تواند در ایجاد حباب قیمت برای یک نشانه بسیار موثر باشد و تا زمانی که قیمت دارایی به سطحی فراتر از منطق بنیادی و اقتصادی برسد. حباب باعث تورم می شود و به رشد خود ادامه می دهد.

در این مرحله از حباب، افزایش بیشتر قیمت دارایی ها اغلب به دلیل ادامه خرید با بالاترین قیمت ممکن است، زمانی که سرمایه گذاران دیگر تمایلی به خرید در آن سطح قیمت ندارند، حباب شروع به فروپاشی و سفته بازی می کند فروپاشی حباب ها می تواند اثرات گسترده ای در بازار داشته باشد.

معایب و مضرات رفتار گله در بورس

ظهور رفتارهای عاطفی
پیگیری غیر اصولی تصمیمات جمعی بدون تحلیل
تصمیم غیرمنطقی برای خرید و فروش سهام
توجه داشته باشید که هر خط خرید یا فروش به دلیل رفتار گله نیست، بنابراین سعی نکنید خلاف آن عمل کنید. ممکن است افراد در بسیاری از این معاملات سود ببرند و معتقد باشند که رفتار اکثریت در بازار درست است و سایر معاملات خود را با این ذهنیت انجام دهند در حالی که فرد در معرض ضرر است.

نتیجه
یکی از عوامل نوسانات بازار، رفتار قبیله ای است. البته بازاری با چنین رفتارهایی اصلا بازار عقلانی نیست و رفتارهای احساسی در آن مشاهده می شود. برای اجتناب از چنین رفتارهایی، بهتر است احساسات خود را کنترل کنید و از انجام هرگونه معامله احساسی خودداری کنید.

در پایان به سخنان دکتر جعفرزاده می پردازیم:

دانلود فیلم/ ذهنیت گله در بورس

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال