اخبار اخبار فرهنگی

آثار باستانی طلایی از دودمان بیست و ششم مصر یافت شد

تبلیغات بنری


مصنوعات طلا از سلسله 26 مصر پیدا شد

این مکان به دلیل اهمیت آن در دوران سلسله بیست و ششم (664 قبل از میلاد تا 525 قبل از میلاد) و دوره بطلمیوس (304 قبل از میلاد تا 30 قبل از میلاد) شناخته شده است و گنجینه‌های تاریخی زیادی از جمله 63 مقبره خشتی و مقبره‌های ساده‌تر کشف شده است. این مکان

این تیم گروهی از مصنوعات، از جمله صفحات طلایی حاوی تصاویر خدایان مصر باستان مانند ایسیس، پستیت و هوروس، به اضافه بشقاب هایی حاوی نمادهای محافظتی را کشف کردند که تصور می شود فرد متوفی را قادر می سازد در زندگی پس از مرگ با اوزیریس صحبت کند.

مصنوعات طلا از سلسله 26 مصر پیدا شد

این ورقه های طلا به دلیل نحوه ساخت و تنوع مواد به کار رفته قابل توجه هستند. در حفاری‌ها، هدایای تدفین زیادی مانند طلسم، مجسمه‌های اوشبتی (تندیس‌های کوچک برای مراسم تدفین در مصر باستان که بخش مهمی از این مراسم بود)، سکه‌ها و آینه‌ای که آداب تدفین در قرن بیست و ششم را نشان می‌داد، کشف شد. کرنش واضح تر ظاهر می شود.

مصنوعات طلا از سلسله 26 مصر پیدا شد

دکتر محمد اسماعیل خالد، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی، برنامه ریزی معماری مقبره های کشف شده را الگویی برای اواخر دوره مصر باستان دانست. وی تاکید کرد که این نتایج می تواند منجر به ارزیابی مجدد تاریخ دمیتا شود، شهری که در دوره های مختلف تاریخی نقش تجاری مهمی ایفا کرده است. در میان آثار، محققان ظرف سرامیکی حاوی 38 سکه برنزی مربوط به دوره بطلمیوسی (304 تا 30 قبل از میلاد) پیدا کردند. این سکه های حکاکی شده با سر زئوس-آمون ترکیبی از خدای یونانی زئوس و خدای مصری آمون در اواخر قرن سوم قبل از میلاد است.

مصنوعات طلا از سلسله 26 مصر پیدا شد

توماس فاچر، مدیر مرکز مطالعات اسکندریه در مصر، خاطرنشان کرد که این سکه ها ممکن است در جریان شورش گسترده علیه سلسله بطلمیوس در حدود 206 قبل از میلاد دفن شده باشند. در این دوره از آشفتگی های سیاسی، گنجینه های زیادی دفن شد و این سکه ها مروری بر تاریخ منطقه در آن زمان در اختیار ما قرار می دهد. این کشف همچنین شامل گروهی از کشتی‌های سرامیکی وارداتی و ساخت مصر است که مبادلات تجاری بین دمیتا و شهرهای ساحلی در دریای مدیترانه را نشان می‌دهد.

ایمان عشماوی، رئیس اداره آثار باستانی مصر نیز اشاره کرد که این نتایج نشان دهنده نقش دمیتا به عنوان یک مرکز تجاری استراتژیک در دوره های مختلف تاریخی است. تلفیق عناصر بومی و وارداتی در این آثار نشان دهنده تعاملات عمیق تجاری و فرهنگی این شهر باستانی با سایر مناطق است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال