اخبار اخبار تکنولوژی

نقش اصلی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان جریان‌سازی علمی است

تبلیغات بنری


به گزارش معاونت علمی و اقتصادی ایران، محمدعلی زلفی گل نشست همفکری شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان وی با حضور در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری چنین جشنواره هایی برای حمایت از جوانان تشکر کرد و مسیر جشنواره را روندی رو به رشد توصیف کرد.

وی در این نشست که با حضور اعضای شورای سیاست گذاری در این جشنواره برگزار شد، نقش اصلی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را ایجاد گرایش های علمی دانست.

الزلفی گل حمایت علمی قوی از جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد: با تلاش های خوب در این جشنواره شاهد پیشرفت بیشتر در حوزه علم و فناوری در کشور باشیم.

بر اساس آنچه وزارت علوم در ابتدای این جلسه نیز اعلام کرد ناصر غلامی دبیر کمیته مدیریت و برنامه ریزی هشتمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به ارائه گزارش یکساله و عملکرد هفت دوره فعالیت های دوره های گذشته این رویداد علمی پرداخت.

برخی از موارد ذکر شده در این گزارش عبارتند از: نمایش آمار شرکت کنندگان در جشنواره در دوره های مختلف با توجه به حوزه و سایر فعالیت های دبیرخانه، برگزاری سمینارهای آموزشی، پنل های تخصصی، رویداد شبانه با ستارگان و رصد آسمان شهر تهران برای آشنایی با نقش اساسی علوم در زندگی ارائه شد. به منظور حمایت از پروژه های افراد منتخب و کمک به رشد آنها، مراحل مربوط به ثبت و تاسیس شرکت برای افراد واجد شرایط اجرا شد.

زلفی گل: نقش اصلی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ایجاد گرایش های علمی است

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره و رئیس دانشگاه تهران با ابراز خرسندی از حضور در این جلسه افزودند: امیدواریم شاهد رشد و توسعه بیشتر جشنواره باشیم و شاهد گام های بزرگ جشنواره جشنواره در جامعه بین المللی

در این جلسه رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره نیز با اشاره به آمار جایگاه علمی ایران در جهان از حاضران خواست تا پیشنهاداتی را برای بهبود فعالیت و حمایت از جشنواره ارائه دهند.

ابراهیم الجمیلی وی افزود: تلاش جشنواره برای حمایت از جوانان این سرزمین در حوزه علوم پایه ادامه خواهد داشت.

سایر اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره نیز پیشنهادات خود را ارائه کردند و راه های موثر برای ورود جشنواره را در عرصه بین المللی دانستند و بر تسهیل فرآیندهای برندگان و ثبت اختراع برای آنها و در صورت امکان تاکید کردند. درخواست حمایت های لازم از این جشنواره.

محمود کمری، رئیس جشنواره و رئیس هیئت مدیره بنیاد انصار دانشگاه تهران نیز با قدردانی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل حمایت موثر از جشنواره، پیشنهادات سایر اعضا را برای رشد بسیار مفید دانست. جشنواره و اظهار داشت: اجرا خواهد شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال