اخبار اخبار فرهنگی

از رکوردهای بزرگ تا جنبش‌های ضد گردشگری!

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، گروه «اکولوژیستاس» اسپانیا که مجموعه ای متشکل از صدها انجمن در سراسر اسپانیا است، راهپیمایی را در شهر ال پوئرتو د سانتا ماریا با شعار «شهر ما فروشی نیست» در محکومیت برگزار کرد. گردشگری انبوه کنترل نشده

هزاران تظاهرکننده در اوایل ژوئیه در بارسلون تجمع کردند تا بازدیدکنندگان و گردشگران بیش از حد را محکوم کنند و تظاهرات بزرگ دیگری علیه “گردشگری انبوه” در 22 ژوئیه در مایورکا برگزار شد. جزیره‌ای که به‌خاطر سواحل، نهرهای حفاظت‌شده، کوه‌های آهکی و مکان‌های باستان‌شناسی معروف است ایجاد شد.

اسپانیا در سه ماه اول سال 2024 24 میلیون گردشگر اضافی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ثبت کرد که نشان دهنده افزایش سالانه 14.5 درصدی است. این کشور در حال حاضر بیشترین تعداد بازدیدکنندگان بین المللی را در سال 2023 به ثبت رسانده است.

به گزارش فرانس 24، رونق گردشگری منجر به افزایش قیمت مغازه ها و همچنین افزایش هزینه مسکن شده است که به گفته ساکنان محلی، دستیابی به مسکن را برای آنها دشوار می کند.

مقاصد محبوب اسپانیایی مانند بارسلونا و سویا، همراه با ونیز در ایتالیا، منطقه ساحلی Étretat در فرانسه، و آتن و جزیره پاروس در یونان، شاهد کاهش گردشگری در دوران کووید-19 بوده‌اند. گردشگری در اروپا و جاهای دیگر اکنون دوباره شروع به رشد کرده است و مردم پروازهای ارزان را تشویق می کنند و برخی از برنامه های سفر را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند.

این بخش منبع درآمد غیرقابل انکاری برای این کشورها محسوب می شود. به عنوان مثال، بر اساس گزارش موسسه ملی آمار اسپانیا، افزایش تعداد بازدیدکنندگان و قیمت ها در اسپانیا منجر به افزایش 22.6 درصدی هزینه های گردشگری در سه ماه اول سال 2024 شد که از 31.5 میلیارد یورو فراتر رفت. با این حال، گردشگری انبوه کنترل نشده نیز یک مشکل رو به رشد برای ساکنان محلی است.

بارسلون، پربازدیدترین شهر اسپانیا، سالانه پذیرای حدود 12 میلیون نفر است که بسیاری از آنها با کشتی کروز وارد می شوند. افزایش تعداد گردشگران هر ساله در بخش های خدمات بهداشتی، مدیریت پسماند، تامین آب و مسکن به ضرر جمعیت بوده است.

حدود 3000 نفر در اوایل ژوئیه به سمت گائودی راهپیمایی کردند و شعار “گردشگران، برو به خانه” سر دادند و به سمت افرادی که تظاهر به توریست بودن می کردند آب پرتاب کردند.

مقامات بارسلونا در پاسخ اعلام کردند که اجاره آپارتمان به گردشگران را تا سال 2028 ممنوع خواهند کرد. در مجموع 10000 آپارتمان مجوز خود را برای اجاره کوتاه مدت در پلتفرم هایی مانند Airbnb از دست خواهند داد و شهردار چپگرای بارسلونا Jaume Colboni برنامه هایی را برای تحمیل توریست اعلام کرد. مالیات مسافرانی که کمتر از 12 ساعت از شهر بازدید می کنند، با افزایش .

مردم محلی اندلس، یکی دیگر از مقصدهای محبوب اسپانیایی برای گردشگران بین المللی، خشم خود را از گردشگری انبوه ابراز کردند. فرانسیسکو مارتینز، رئیس انجمن محله آنچا لا فریا، در مورد تهاجم به تراس ها در مرکز شهر تاریخی به روزنامه ال پایس گفت: “رویای بازنشستگی، اجاره آپارتمان و ترک سویا را دارم.” مرکز شهر ممکن است مکان خوبی برای نوشیدنی باشد، اما به مکانی تهاجمی و غیرقابل تحمل برای زندگی تبدیل شده است.

خوزه لوئیس سانز، شهردار محافظه‌کار سویا، نیز در فوریه اعلام کرد که در حال کار بر روی طرحی برای تعیین هزینه ورودی به Plaza de España، یک جاذبه مهم، به ویژه در میان گردشگرانی است که از پایتخت اندلس بازدید می‌کنند.

مقامات ونیز، ایتالیا، یک برنامه آزمایشی راه اندازی کرده اند تا از مسافران روزانه مبلغ 5 یورو برای گردش در کانال های معروف آن در روزهای شلوغ دریافت کنند. اکثر ونیزی ها این اقدام را ناکافی می دانند و ترجیح می دهند تعداد بازدیدکنندگان در روز را برای محافظت از شهر محدود کنند. به عنوان مثال، پرو اقداماتی را برای محدود کردن دسترسی به شهر تاریخی ماچو پیچو به حداکثر ۲۵۰۰ بازدیدکننده در روز انجام داده است.

سایر شهرهای اروپایی مانند آمستردام در هلند تصمیم به افزایش مالیات گردشگران گرفتند. پایتخت هلند تایید کرد که مالیات توریستی اتاق های هتل را 12.5 درصد افزایش می دهد. این شهر که فعالانه برای جلوگیری از به خطر انداختن کیفیت زندگی ساکنانش توسط گردشگری تلاش می کند، مقررات را نیز برای محدود کردن گردشگری مرتبط با ماری جوانا تشدید کرده و اکنون ساخت هتل های جدید را ممنوع کرده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال