اخبار اخبار تکنولوژی

درخشش «ققنوس» ایرانی در مسابقات فرمول خودروی دانشجویی لندن

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایرانمسابقات بین المللی خودرو فرمول دانشجویی بزرگترین و معتبرترین مسابقات دانشجویی در جهان است و هر ساله در بیش از 20 کشور جهان با شرکت بیش از 700 گروه دانشجویی از دانشگاه های مختلف جهان برگزار می شود. در این مسابقات گروهی از دانش آموزان باید ابتدا خودرو را خودشان طراحی و بسازند و سپس در کلاس های مختلف با آن به رقابت بپردازند.

انگلیس از 27 تا 31 ژوئیه امسال میزبان 121 گروه دانش آموزی از 20 کشور در پیست مسابقه سیلورستون در نزدیکی لندن خواهد بود. از جمله انگلیس، فرانسه، مکزیک، ترکیه، ایرلند، پرتغال، اتریش، مصر، امارات متحده عربی، چین و ایران تنها نماینده ایران در این مسابقات گروه خودروسازی دانشجویی رستیگ اف ام از دانشگاه فردوسی مشهد بود. ماشین فینیکس از تیم مسابقات.

تیم ماشین فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد که سابقه حضور در مسابقات فرمول دانشجویی کلاس مفهومی روسیه در سال 2014 و مسابقات فرمول دانشجویی درجه یک ایتالیا در سال های 2018 و 2023 را در کارنامه خود دارد، باتجربه ترین تیم شرکت کننده در این مسابقات می باشد. این مسابقات در 3 فصل می باشد مفهوم (طراحی مفهومی)، فصل 1، فصل مستقل و در سه دسته خودرو احتراق داخلی، برقی و خودمختار برگزار خواهد شد.

تیم مذکور از دانشگاه فردوسی مشهد با خودروی فونیکس دسته بندی خودروهای الکتریکی و دسته بندی مفهومی با گروه های دیگر رقابت کنید. علیرغم مشکلات منتهی به مسابقه، مانند رد درخواست ویزا برای همه اعضا یک ماه قبل از مسابقه و تایید درخواست ویزا برای برخی از اعضا، گروه توانست در مسابقات بین المللی بریتانیا در رده مفهومی شرکت کند.

بدرخشید
ققنوس

دسته مفهومی دارای 3 بخش است: طراحی (طراحی مفهومی)، ریخته گری و طرح تجاری (توسعه طرح تجاری).

در بخش طراحی (طراحی مفهومی) گروه های شرکت کننده طرح های خود را توضیح داده و از آنها دفاع می کنند. هدف از این بخش این است که تیم ها اهداف طراحی خود را برای هر بخش توضیح دهند، مانند دلیل انتخاب نوع موتور، مشخصات پیشرانه، توجیه آیرودینامیکی و وزن نهایی موتور. ماشین و غیره و نتایج به دست آمده و روش های دستیابی به آن نتایج.

این بخش توسط داوران در 5 بخش اندازه گیری می شود: با در نظر گرفتن قدرت تیم، بررسی سیستم تعلیق، شاسی، ترمزها و سایر ساختارهای خودرو، بررسی نوع موتور، باتری، سیستم انتقال قدرت، سیستم مدیریت دما، سیستم های الکترونیک و کنترل، مدیریت پروژه، اهداف کلی و معیارهای عملکرد خودرو را تعیین کنید. ، برنامه ریزی و ساخت و ساز.

تیم فرمول دانش آموزی ققنوس توانست با نمایشی قوی و هماهنگ از نظر بیشترین امتیاز، چهارمین امتیاز را کسب کند و مقام پنجم را تثبیت کند. (چون دو تیم در جایگاه سوم مشترک قرار دارند). این تیم در بین 37 تیم شرکت کننده به صورت مشترک با 3 تیم دیگر تنها با 21 امتیاز اختلاف نسبت به تیم اول قرار گرفت.

طرح کسب و کار (توسعه طرح کسب و کار); ویژگی منحصر به فرد مسابقات فرمول دانشجویی توجه به تمام جنبه های دانش یک مهندس است، به همین دلیل یکی از مولفه های مسابقه طراحی یک طرح تجاری برای محصول ساخته شده توسط تیم های دانشجویی است. زیرا در این آیتم تیم ها برای بازاریابی محصول خود که خودروی دانشجویی است، طرح تجاری طراحی و تدوین می کنند تا وارد بازار شوند.

یکی از چالش های مهم این بخش در مسابقات حضور تمامی گروه های شرکت کننده در رده مفهومی و رده 1 و رقابت مستقیم آنهاست.

این بخش در 3 قسمت ارائه طرح کسب و کار پنج ساله بر اساس میزان فروش خودروهای طراحی شده، طراحی برنامه های تبلیغاتی برای ورود به بازار و محاسبه نسبت های مالی مرتبط با طرح تجاری از قبیل سرمایه گذاری اولیه، نرخ بازگشت سرمایه و استراتژی همکاری با صنایع

تیم فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در نهایت موفق شد از بین 37 تیم شرکت کننده در رده طراحی مفهومی مسابقات مقام پانزدهم و در رده های مفهومی و درجه یک از بین 100 تیم شرکت کننده رتبه 45 را بالاتر از تیم های انگلستان، عربستان سعودی کسب کند. ، اسپانیا، نروژ فرانسه، ایرلند، ترکیه، امارات متحده عربی و مصر.

گزارش مفهومی; در این بخش، تیم های شرکت کننده توسط داوران از نحوه عملکرد قطعات سیستم های ذکر شده و محاسبه هزینه آنها مورد ارزیابی قرار می گیرند. تیم های شرکت کننده باید بتوانند نحوه ساخت خودرو و هزینه های انجام شده را با ارائه اسناد و مدارک معتبر و قابل اعتماد توضیح دهند و توجیه کنند.

در این بخش تیم های شرکت کننده باید 3 گزارش را به داوران ارسال کنند. BOM یا Bill of Materials BOM برای سیستم های مشخص شده توسط مسابقات (شاسی، جعبه پدال و سیستم آیرودینامیک مسابقات امسال)، نقشه ها و رندرهای قطعات مربوط به سیستم های ذکر شده و فایلی حاوی مدارک و قیمت های محاسبه شده و ارسالی. تیم فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در نهایت از بین 37 تیم شرکت کننده از سراسر جهان در رتبه 21 قرار گرفت.

اعضای این تیم 21 نفره تحت نظر هستند دکتر حسین ابوترابی الزرشی، اعضای هیئت علمی مهندسی برق دانشگاه فردوسی و اعضا از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مکانیک، هوافضا، برق، خودرو، صنعت و مدیریت بازرگانی از فردوسی، شهید منتظر از مشهد، شهید بهشتی و شریف بودند. . علامه طباطبایی را تشکیل می دهند.

سرانجام تیم فونیکس موفق شد این تیم بالاتر از تیم های انگلیس، مصر، ایرلند، ولز، آلمان و امارات متحده عربی در رده هفدهم قرار گرفت. بایستید

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال