اخبار اخبار تکنولوژی

اشتغال پایدار با افزایش آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای میسر است

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایران از دانشگاه ملی مهاراتاتحادیه تخصصی مهارت آموزی و اشتغال دانشجویان دانشگاه ملی ماهارت استان تهران با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، مسئولان کشوری و منطقه ای، صنعت گران، در سالن کنفرانس دانشگاه ملی انقلاب اسلامی ماهارت برگزار شد. تجار، صاحبان صنایع و مدیران ارشد حوزه کار و تولید در استان تهران.

در کنسرسیوم فوق 9 تفاهم نامه بین دانشگاه ماهر ملی استان تهران با واحدهای صنعتی، اتحادیه های صنفی، کارفرمایان و صنایع منعقد شد. شرکت شهرک های صنعتی استان تهران، خودروسازی پارس خودرو، اتحادیه آسانسور، شرکت حمل و نقل شاتل، شرکت ماشین آلات ایران خودرو، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان، فدراسیون کامپیوتری کشور، شرکت فرآورده های غذایی سمیا و شرکت نساجی هلال ایران طرفین این قرارداد هستند. تفاهم نامه با دانشگاه ملی ماهارت در استان تهران بود.

ادامه مطلب

اشتغال پایدار از طریق افزایش مهارت ها و آموزش های فنی و حرفه ای امکان پذیر است

رئیس دانشگاه ملی مهرات در این مراسم همزمانی این رویداد در دانشگاه ملی مهرات تهران با روز ملی کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای را همخوانی خوبی دانست و گفت: مهارت آموزی یعنی رشد صنعتی و توسعه اقتصادی در کشور.

عرفان خسرویان وی بیان کرد: تغییر راهبردی از آموزش تئوری به آموزش عملی در بسیاری از کشورها موجب رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری جوانان شده است. در بحران های اقتصادی که دنیا از سر می گذرد، این شرکت های مهارتی نقش ضربه گیر و توسعه دهنده را بازی می کنند. برنامه هفتم توسعه نشان دهنده علاقه مندی به این آموزش ها و سهم آنها در آموزش عالی است.

وی با اعلام کسب مجوز پارک ملی مهارت و صنایع خلاق از وزارت علوم، سریعاً اظهار داشت: در نظر داریم برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها را با نیازهای صنعت امروز همسو کنیم و اتحادیه‌های تخصصی مهارت‌آموزی و جذب نیروی ملی مهارت تشکیل دهیم. دانشگاه. دانشجویان با ایجاد فرصت هایی برای رویارویی مستقیم اساتید، صنعتگران و بازرگانان این هماهنگی را گسترش می دهند.

اشتغال پایدار از طریق افزایش مهارت ها و آموزش های فنی و حرفه ای امکان پذیر است

افتتاح مرکز راهنمایی، راهنمایی حرفه ای و مهارت آموزی

همچنین همزمان با روز ملی کارآفرینی، آموزش فنی و حرفه ای (15 مرداد) و اتحادیه تخصصی مهارت آموزی و اشتغال دانشجویان دانشگاه ملی مهارت تهران و ارائه مشاوره و راهنمایی شغلی و مهارتی، مرکز توسعه در مدرسه ملی مهارت انقلاب اسلامی افتتاح شد.

مرکز فوق اولین مرکز مشاوره و راهنمایی شغلی در دانشگاه های کشور محسوب می شود که بر اساس سیاست های هدفمند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور تقویت پایه های مهارت آموزی و ارتقای مهارت در بین نسل جوان تشکیل شد. . دانشجویان و دانشگاه ملی ماهارت در این گرایش پیشگام بوده است.

این مرکز با هدف ارائه مشاوره مستمر از ابتدای تحصیل دانش آموز بر اساس گرایش شغلی و حرفه ای پیشنهادی مشاوران دوره عملی، طرح دوره های عملی و دوره های آموزشی و کارآفرینی از طریق ارائه راه اندازی شد. برخی از برنامه های حرفه ای و حرفه ای مرتبط با رشته های تحصیلی در راستای توانمندسازی دانش آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی.

اولین مرکز راهنمایی، راهنمایی حرفه ای و مهارت آموزی دانشکده ملی مهارت انقلاب اسلامی با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه، مسئولان و استانداران استان ها و دکتر بیگلری عضو هیأت رئیسه دانشگاه، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم محترم سقز و بانه، از کارکنان دانشگاه و فرزند یکی از شهدای ارشد را افتتاح کرد توضیح داد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال