اخبار اخبار تکنولوژی

آخرین وضعیت اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، دولت هوشمند استفاده از فناوری و نوآوری برای تسهیل و حمایت از تصمیم گیری و برنامه ریزی پیشرفته در نهادهای حاکمیتی است. این مفهومی است که ارتباط نزدیکی با حکمرانی هوشمند و دولت الکترونیک دارد. با توجه به اهمیت این موضوع، توسعه و پیشرفت دولت هوشمند یکی از اولویت های سیزدهم دولت بود و در مدت سه سال توانست به پیشرفت های چشمگیری در این زمینه دست یابد.

سامانه ویندوز برای واحد آمایش سرزمین نیز یکی از پروژه های اولویت دار دولت الکترونیک محسوب می شود و سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان پیشتاز فنی این سامانه، ابزار، زیرساخت های فنی و فناوری لازم را در این زمینه فراهم کرده است. زمین تا کاربران به جای ارائه خدمات از ویندوز، بتوانند از درون یک پنجره خدمات ارائه دهند.

با توجه به تعامل خوب وزارت ارتباطات و دستگاه های مدیریت و بهره برداری در این سه سال، تقریباً تمامی دستگاه ها به این پنجره متصل شده اند و 75 درصد خدمات از این طریق ارائه می شود. نکته قابل توجه این است که به لطف این امکان بیش از 500 خدمت به صورت فوری و بدون نیاز به مراجعه به خانواده ها ارائه می شود.

در همین راستا و با توجه به روزهای پایانی دولت سیزدهم، عیسی زرپور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – اخیرا گزارش هایی از پیشرفت پروژه های مهم مخابراتی ارائه کرد. پنجره ملی خدمات هوشمند دولت و روند پیشرفت و اتصال دستگاه ها به آن از جمله مواردی است که وی درباره آن صحبت کرد.

چندی پیش، زربور در یکی از شبکه های اجتماعی داخلی پستی منتشر کرد و گفت: راستش را بخواهید، در دولت هوشمند، یکی از بهترین چیزهایی که سریعتر خود را می فروشد، آموزش است. بسیاری از خدمات دانش آموزان، معلمان و والدین مانند دریافت کارنامه، سفارش کتاب، ثبت نام مدارس و … به صورت هوشمند قابل دسترسی هستند.

وی افزود: از جمله فعالان سایت my.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که تقریباً 70 درصد خدمات خود را از این طریق ارائه می کند. از سازمان تامین اجتماعی و رفاه اجتماعی گرفته تا خدمات فنی و حرفه ای و صندوق بازنشستگی کشوری.

وی افزود: وزارت اقتصاد بیش از 80 درصد خدمات خود از مالیات و گمرک گرفته تا بورس و بیمه را در بستر my.gov.ir ارائه می کند که جای تقدیر دارد. اکثر بانک ها و همچنین بانک مرکزی به پنجره ملی پیوسته اند. امیدوارم طبق قانون بانک ها هر چه زودتر «اینترنت بانک» خود را وصل کنند.

زرپور درباره وزارت راه نیز توضیح داد: وزارت راه 80 درصد خدمات خود را به صورت الکترونیکی و 22 درصد را به صورت هوشمند از طریق my.gov.ir ارائه می کند. از حمل و نقل و مسکن گرفته تا بنادر و هواشناسی. تنظیم رایگان اجاره مسکن، قراردادهای خرید و فروش و پیگیری امور مسکن ملی از خدمات کاربردی این روزهاست.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشاورزی، جهاد و میراث فرهنگی و دستگاه‌های تابعه بین 40 تا 60 درصد خدمات خود را از طریق my.gov.ir به صورت الکترونیکی و الکترونیکی ارائه می‌کنند. برخی از آنها این کار را هوشمندانه انجام می دهند. با تشکر از شما، امیدوارم هر چه زودتر خدمات خود را تکمیل کنند.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین اظهارات مسئولان، 48 میلیون نفر در این پنجره احراز هویت شده اند و طی این دو سال بیش از 500 میلیون بار از پنجره ملی خدمات هوشمند دولت استفاده شده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال