اخبار اخبار تکنولوژی

پرداخت ارز به سازنده موبایل توسط معاونت علمی، کذب است

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایران، علیرضا کلاهی صمدی رئیس کمیته صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اخیرا در نشستی در اتاق بازرگانی ایران از ارائه 11 مجوز ساخت تلفن همراه در کشور انتقاد کرد و گفت: این در شرایطی است که حتی این واحدها قادر به تولید شیشه تلفن همراه نیستند.

وی مدعی شده بود که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اعطای وام کم سود تنها به یکی از واحدهای تولید تلفن همراه در شرایطی که با مشکل شدید ارزی مواجه هستیم، 360 میلیون یورو ارز اختصاص داده است.

پرداخت ارز به شرکت سازنده تلفن همراه توسط معاون علمی اشتباه است

سپس عنوان موضوع پولشویی به نام تولید تلفن همراه ایرانی این موضوع در برخی رسانه های کشور بازتاب داشت.

همانطور که رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری امروز (سه شنبه) در راستای شفاف سازی اظهارات نادرست رئیس کمیته صنعت اتاق بازرگانی و تنویر افکار عمومی و شفاف سازی اظهارات گفت: ادعاهای کذب مطرح شده است: معاونت علمی، فناوری و اقتصادی ریاست جمهوری پول را پرداخت کرده، تسهیلات ارزان قیمت را تکذیب کرده و به شرکت های تولیدکننده تلفن همراه ایرانی اختصاص داده است.

محمد خاکساری مشاور علمی معاونت علمی ضمن تاکید بر اینکه با در نظر گرفتن فناوری، نوآوری، اقتصاد و ضرورت تولید همواره از تولید داخلی حمایت می کند، افزود: رویکرد و اولویت های معاونت علمی تکمیل زنجیره های ارزش اولویت دار و فناوری های ارزش آفرین است. منابع پشتیبانی محدود با تمرکز بر توسعه محصولات فناورانه با ارزش افزوده بالا در مجموعه ای از صنایع مختلف، به ویژه صنعت مخابرات و ارتباطات.

وی افزود: شرکت های صاحب نظر در زمینه های مختلف پزشکی، تجهیزات پزشکی، نفت، انرژی، پتروشیمی و … با اخذ مجوزهای قانونی نسبت به ثبت درخواست از نهادهای مسئول، نشان این نماینده مجلس و دفاع از اهمیت محصول را خواهند داشت. اولویت بیشتر در تخصیص ارز در این مورد برخلاف اظهارات غیرمسئولانه، هیچ شرکت تولیدکننده تلفن همراه از سوی این نماینده مجلس به بانک مرکزی ارائه نشد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری همچنین در خصوص ادعای واهی در خصوص تخصیص ارز گفت: موضوع تخصیص ارز در صلاحیت وزارت صنعت، معدن و تجارت است و ربطی به این موضوع ندارد. تخصیص ارز اختیارات معاونت علمی ریاست جمهوری.

وی با بیان اینکه اظهارات کذب شما چهره هزاران نخبه و فارغ التحصیل دانشگاهی فعال در شرکت های دانش بنیان را مخدوش کرد، تصریح کرد: حمایت های فناوری و نوآوری که معاونت علمی از شرکت های دانش بنیان انجام می دهد مانع محکمی در این زمینه است. سالانه میلیاردها ارز از کشور خارج می شود و این 8 شرکتی هستند که در سه سال گذشته 5 برابر افزایش صادرات را ثبت کرده اند.

با اشاره به اینکه اقدام عملی و اجرایی معاونت آموزشی دانشگاه در حمایت جدی از تحقیق و توسعه و توسعه زنجیره های ارزش فناورانه شرکت های دانش بنیان منجر به صادرات بیش از 2.51 میلیارد دلاری این شرکت ها شد، تصریح کرد: به دلیل رشد بیش از 20 درصدی نیروی کار متخصص بیش از 400 نفر بوده است. هزار متخصص و دانشگاهی در این شرکت ها تأثیر محسوسی بر اقتصاد کشور دارند.

وی با تاکید بر اینکه این ادعای بی اساس ضمن نادیده گرفتن تلاش هزاران متخصص و فناور، احساس تحقیر نفس ملی را به وجود می آورد، تصریح کرد: انتظار می رود قبل از طرح این گونه ادعاها به اسناد و مدارک و حقایق موجود توجه شود. در تبیین مطالب با رعایت عدالت و اصل راستگویی، گام برداشتن در جهت آگاهی بخشی و ایجاد امید در جامعه مطرح شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال