اخبار اخبار جهان

دانلود عکس/ کاخ دار الحجر؛ نمونه ای منحصر به فرد از معماری یمنی

تبلیغات بنری


دانلود تصویر/کخدرالحجر;  الگویی منحصر به فرد از معماری یمن

دارالحجر یک کاخ سلطنتی استاین اولین است که در وادی ظهر، در حدود 15 کیلومتری شهر صنعا واقع شده است. یمن یک قرارداد این بنا در سال 1920 به عنوان اقامتگاه تابستانی یحیی محمد حمید الدین، حاکم یمن بین سال های 1904 تا 1948 ساخته شد.

دارالحجار در بالای ساختمانی قرار دارد که در سال 1786 برای امام المنصور ساخته شد. خانواده سلطنتی تا زمان جنگ داخلی در یمن شمالی در این کاخ اقامت داشتند. دارالحجار که به کاخ امام هاجر نیز معروف است، اکنون به موزه تبدیل شده است.

کاخ سنگی در یمن

ساخت این کاخ به اواخر قرن هجدهم باز می گردد، زمانی که امام یمن، المنصور علی بن عباس، به وزیر خود، علی بن صالح العماری، دستور ساخت کاخ تابستانی در وادی ظهر را داد. مورخان می گویند که این بنا بر روی خرابه های کاخ باستانی سبایی معروف به قلعه ذی سیدان ساخته شده است که توسط هیمیاری ها در 3000 سال قبل از میلاد ساخته شده است.

این قلعه توسط ترکان ویران شد و در اوایل قرن بیستم توسط امام یحیی حمیدالدین بازسازی شد. دارالحجر در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شود. این بنا سالها به شکل اولیه خود باقی ماند تا اینکه امام یحیی بن حمید الدین طبقه فوقانی (المفرج) را اضافه کرد.

کاخ سنگی در یمن

این قلعه از هفت طبقه تشکیل شده است. کفپوش طوری طراحی شده است که با شکل طبیعی سنگ (پایه سازه) ترکیب شود. در ورودی درخت تالا قدیمی وجود دارد که قدمت آن به 700 سال تخمین زده می شود. ورود به کاخ از راهروی وسیعی که با سنگ‌های بزرگ فرش شده است به محل استراحت منتهی می‌شود. المفارج در قسمت شمالی و مشرف به حوض آب مدور ساخته شده از سنگ بازالت سیاه است.

این کاخ کوچک نمونه جالبی از معماری یمن است.

کاخ سنگی در یمن

کاخ سنگی در یمن

کاخ سنگی در یمن

کاخ سنگی در یمن

قصر سنگی؛  الگویی منحصر به فرد از معماری یمن

قصر سنگی؛  الگویی منحصر به فرد از معماری یمن

کاخ سنگی در یمن

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال