اخبار اخبار تکنولوژی

اعتماد و حمایت شهید رئیسی، زمینه توفیقات نهاد دانشگاه را فراهم کرد

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایران از سوی وزارت علوم، نشست یک روزه روسای دانشگاه ها با حضور محمدعلی زلفی گلوزیر علوم، تحقیقات و فناوری سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران در پایان این نشست بیانیه‌ای صادر کرد. علی باقر طاهری نیا او رئیس موسسه تحقیقات و برنامه ریزی آموزش عالی قرات شد.

در متن این بیانیه آمده است: اجلاس پایانی روسای دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری دولت سیزدهم همزمان با ماه محرم الحرام، ماه عزاداری اهل بیت(ع) برگزار شد. بیت و وقتی مردم سرافراز ایران بار دیگر به رهبری موهوم رهبر فرزانه و فرزانه انقلاب رسیدند، حماسه آفریدند، جلوه ای دیگر از مردم سالاری دینی را در محیطی امن و آرام در برابر دیدگان جهانیان به تصویر کشیدند.

شرکت کنندگان در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خمیت و یارانش، آن فقید سعید، ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب، با آرمان های والای امام راحل و رهبری معظم ایشان، انقلاب و مقام والای معظم له تجدید میثاق می کنند. شهدا در بندهای زیر نیز جلسه اختتامیه این دوره را تایید می کند.

ما در این جلسه شرکت می کنیم به قول امام حسین علیه السلام که فرمودند: «بدانید که نیازهای مردم از نعمت خداست، پس دعای خیر نکنید و آنها را به دیگران برگردانید». «با علم به اینکه همه فکر و عمل خود را به کار گرفته ایم تا بر اساس مقتضیات این فیض الهی کار کنیم و خدمت ایثارگرانه انجام دهیم و وظیفه خود را صادقانه انجام دهیم، میدان خدمت را میدان تسکینی می دانیم، همانطور که دیگران از این ملت با اندیشه و ایمان جهادی با توانایی انسان دوستانه بسیار خدمت کرده است و خداوند به کار خود ادامه خواهد داد.

اعتماد و حمایت شهید رئیسی زمینه ساز موفقیت نهاد دانشگاه شد

اعتماد خالصانه دولت به ویژه رئیس جمهور شهید به جامعه دانشگاهی و حمایت عملی ایشان از برنامه های بنیاد علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان موتور محرک پیشرفت و تحول، زمینه ساز موفقیت های بیشتر شد و همه آنچه در این دوره اداری حاصل شده مرهون همدلی، همراهی و همراهی نهادهای مختلف در دولت، شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، رسانه ها، و بالاتر از همه. رهنمودهای مقام معظم رهبری.

برنامه هفتم توسعه که بر اساس تجربه و با استفاده از خرد جمعی ساخته شده است، مشتمل بر مفاد است که با رویکرد مسئله محور به برخی از موضوعات مهم آموزش عالی، مأموریتی روشن، به موقع و قانونی را تعیین می کند که متکی بر اجرای دقیق و به موقع است. بر هر مفاد آن تاکید کنید. از جمله این احکام می توان به ایجاد آموزش های مهارتی، ایجاد دوره های جامع پژوهشی و فوق دکتری، تامین مالی مجدد نظام مالی، اختصاص 15 درصد از اعتبارات به حوزه پژوهشی، تخصیص 5 درصد از اعتبارات اشاره کرد. به حوزه فرهنگ و غیره

با رویکرد حمایتی، تسهیل و افزایش انگیزه فردی و سازمانی، پس از انجام مطالعات تخصصی و مشاوره با کارشناسان و ذینفعان، آیین نامه جذب هیات علمی، آیین نامه جذب دستیار علمی، آیین نامه جامع پژوهشی، دستورالعمل اعطای 60 امتیاز انگیزشی، بررسی سامانه آیین نامه ارتقای اعضا. شورای دانشگاهی آیین نامه جدیدی را پیشنهاد کرد که تدوین، نمایش و برای اجرا ابلاغ می شود. به این ترتیب رویکرد وزارت علوم در دولت سیزدهم جامع، راهبردی و تحول آفرین بود.

از فرصت ها و پتانسیل های قوانین مصوب از جمله قانون جهش دانش، قانون جهش جمعیت، قانون جهش مسکن، قانون جهش علمی و غیره برای تحقق مأموریت ها و مأموریت های وزارت علوم، تحقیقات بهره برداری شده است. و فناوری و در نتیجه افزایش بهره وری فردی و سازمانی.

به منظور ایجاد ساز و کار مدیریت، پشتیبانی، تصمیم گیری و تصمیم گیری در حوزه فعالیت های فناورانه، پارک های علم و فناوری و اجرای فناوری و تسهیل به کارگیری متخصصان محیط های فناورانه و توسعه دانش بنیان. اقتصاد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأسیس شد.

در چارچوب سند دانشگاه اسلامی، سند تحول دولت مردمی و برنامه تقدیم جناب وزیر به شورای اسلامی، از مجموعه امکانات، اختیارات، فرصت ها و منابع به نحوی استفاده شد که در محدوده پنج گانه قرار می گیرد. اولویت های اصلی دانشگاه اسلامی وزارت علوم دولت سیزدهم عملیات ارتقای شاخص، افزایش بهره وری و ارتقای جایگاه ها را ساماندهی می کند.

آموزش حضوری در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پس از دو سال و نیم تعلیق با تلاش همه دست اندرکاران و نشان دادن اعتماد به نفس و ریسک اداری از سر گرفته شد. در سه سال گذشته تعداد خوابگاه های در نظر گرفته شده برای زوجین دو برابر شده و برای اولین بار تخصیص اعتبار برای هزینه های دانشگاه در سه سال متوالی به بیش از 110 درصد رسیده است.

بودجه نوسازی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در سال منتهی به 1400 100 برابر شد.

با حمایت دولت سیزدهم، برای اولین بار دانشگاه ها اجازه یافتند با استفاده از زمین های مازاد مسکن برای اساتید و دستیاران علمی تهیه کنند.

بیانیه پایانی اجلاس توانایی بیان کامل خدمات وزارت علوم دولت سیزدهم و ارائه فهرست امیدهای نوآورانه و بیان پیشنهادات مورد نظر خطاب به دولت چهاردهم را ندارد. بنابراین آنچه را که در قالب مدیریت دانش سازمانی مورد نیاز است، نوشته و مدون می کنیم و برای بهره برداری به متولیان ارائه می کنیم.

روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری از دانشمند برجسته، مدیر جهادی و انقلابی، شخصیت با اخلاق، صادق و متواضع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم جناب آقای محمدعلی تشکر و قدردانی می کنند. زلفی گل.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال