اخبار اخبار تکنولوژی

سامانه رصد افتخارات محققان و دانشمندان رونمایی شد

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش توژال از وزارت علوم، سامانه پایش تجلیل از پژوهشگران و دانشمندان (رهبران ارشد) با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل برگزار شد. همزمان با اجلاس رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در مقر سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران (اول مرداد 1403) برگزار شد.

رئیس موسسه استناد و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در این مراسم گفت: پیشتازان علم، فناوری و نوآوری نقش و جایگاه برجسته ای در توسعه و تعالی کشورها به ویژه در حوزه علم و فناوری دارند. تولید و از این رو به رسمیت شناختن رهبران علمی، فناوری و نوآوری در کشورها بسیار مهم است.

سیداحمد فضل زاده افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت این امر و نبود پرتالی جامع برای شناسایی و مدیریت اطلاعات رهبران علمی و فناوری کشور و جهان اسلام، سامانه رهبران علم، فناوری و نوآوری در جهان اسلام موسسه مرجع و پایش علم و فناوری (ISC) با هدف شناسایی و مدیریت اطلاعات پیشروان علمی، فناوری و نوآوری در ایران و کشورهای اسلامی از طریق آدرس https://saramad.isc.ac تاسیس شد.

سامانه پایش تجلیل از پژوهشگران و دانشمندان رونمایی شد

در این سامانه، صفحه شخصی برای هر یک از پیشگامان علم، فناوری و نوآوری ایجاد شد که رکوردی جامع از افتخارات آنها از جمله برنده شدن جوایز مختلف ملی و بین المللی در طول سالیان متمادی را به نمایش می گذارد.

شناسایی، گردآوری و ارائه مستمر پیشتازان علمی، فناوری و نوآور در ایران و کشورهای اسلامی، یکسان سازی تعریف تعالی علمی، فناوری و نوآوری، برگزاری و تأیید جشنواره ها و جوایز و ایجاد زیرساخت های لازم برای مؤسسات علمی کشور، شناخت آنها. عملکرد از نظر تعالی علمی، فناوری و نوآوری و ایجاد زیرساخت برای کمک به رهبران علم و فناوری در کشور یکی از اهداف نظام رهبران علم، فناوری و نوآوری است.

ویژگی های سیستم رهبران علمی، فناوری و نوآوری

فضل زاده خاطرنشان کرد: سامانه رهبر دارای پنج ویژگی است که عبارتند از: اطلاع از برندگان جوایز مختلف ملی و بین المللی از جمله المصطفی (علیه السلام)، کامستاک، فیلدز، TWAS، نخبت البرنس، ابو بریحان آل. بیرونی، الرازی، شیخ بهایی و جوان خوارزمی. و نوآوری و فناوری الخوارزمی، گروه نخبه ای از محققان، فناوران و مبتکران کشور، استاد نمونه ملی، استاد ممتاز ملی، جوایز آکادمی ها، جوایز بنیاد ملی نخبگان و جوایز انجمن های علمی، علاوه بر پژوهشگرانی که در طول سال‌های مختلف بسیار مورد استناد قرار گرفته‌اند و رهبران را نیز می‌توان بر اساس سال و وابستگی سازمانی جستجو کرد.

وی افزود: دومین مزیت این است که برای هر یک از پیشکسوتان علم، فناوری و نوآوری صفحه شخصی ایجاد شده است که شامل دستاوردهای جوایز ملی، جوایز بین المللی، جوایز آکادمی، جوایز انجمن علمی و جوایز نخبگان ملی و کسب عنوان محقق مورد استناد به صورت جداگانه نمایش داده می شود.

رئیس موسسه مرکز مطالعات بین المللی گفت: یکی دیگر از مزایای این سامانه اتصال به سامانه دانا از طریق ISC-ID و مشاهده فهرست خروجی های علمی پژوهشگران است.

وی ادامه داد: پژوهشگران نیز می توانند با مراجعه به سامانه تعالی مدارک افتخاری خود را بارگذاری کنند تا پس از بررسی در فهرست سرآمدان علم، فناوری و نوآوری قرار گیرند.

رئیس موسسه ISC تاکید کرد: با توجه به چند زبانه بودن سیستم رهبر، امکان آشنایی با علم، فناوری و پیشروان نوآوری جهان اسلام به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی وجود دارد.

فضل زاده گفت: تاکنون بیش از 15 هزار نفر از رهبران STI شناسایی شده اند که شامل جوایز و جشنواره های مختلف مانند جایزه مصطفی (صلی الله علیه و آله)، جایزه کامستاک، جایزه آکادمی جهانی علوم (TWAS)، مدال فیلدز است. و جایزه بین المللی خوارزمی. جشنواره جوان خوارزمی، جشنواره خوارزمی نوآوری و فناوری، جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی، جشنواره رازی پژوهش و فناوری علوم پزشکی، تجلیل از گروه نخبه ای از پژوهشگران، فناوران و مبتکران کشور، استاد نمونه ملی، ال جشنواره بین المللی فارابی، خلاقیت ملی فناورانه شیخ بهایی، جشنواره جایزه نخبگان البرز و جشنواره اندیشمندان جایزه دانشمندان جوان، جایزه انجمن شیمی ایران، جشنواره علامه طباطبایی و جشنواره علم فرهنگستان علوم پزشکی برگزیده شدند این جوایز و جشنواره ها در سال های مختلف ارائه می شود.

وی گفت: تمامی اعضای هیات علمی می توانند اطلاعات و مدارک برتر خود را به همراه کپی لوح تقدیر به آدرس saramad@isc.ac ارسال کنند. همچنین امکان دانلود اطلاعات مربوطه از طریق سایت سامانه سرمدان وجود دارد.

سامانه پایش تجلیل از پژوهشگران و دانشمندان رونمایی شد

سامانه پایش تجلیل از پژوهشگران و دانشمندان رونمایی شد

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال