اخبار اخبار سیاسی

برگزاری نشست توجیهی رزمایش امداد، نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ خزر

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، دریادار دوم مصطفی تاج الدینی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار کوتاه اظهار داشت: ما معتقدیم دریا عامل اتحاد ملت هاست و ما تاکید می کنیم دریا عاملی است که ملت ها را به هم پیوند می دهد و تاکید می کنیم که دریا عاملی است که ملت ها را متحد می کند. دریای خزر دریای صلح و دوستی است.

وی به اهمیت استراتژیک دریای خزر اشاره کرد و گفت: دریای خزر نقش مهمی در تجارت و حمل و نقل دریایی منطقه به ویژه برای کشورهای همسایه دارد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، ارتقای ایمنی کشتیرانی در دریای خزر را از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش مشترک اعلام کرد و افزود: برقراری ایمنی شناورها و تامین امنیت خطوط کشتیرانی در این رزمایش منطقه برای تضمین حفظ منافع اقتصادی در صحنه جهانی، همکاری و نزدیکی است و نیازمند نیروی دریایی کشورهای دریای خزر است.

وی تبادل اطلاعات و گسترش شبکه فرماندهی و کنترل مشترک در دریا و نجات کشتی آسیب دیده را از مهم ترین عملیات های پیش بینی شده در این رزمایش اعلام کرد همسایه دریای خزر برای استفاده از سازمان رزمی مطلوب و به منظور هم افزایی با کشورها در جهت دستیابی به اهداف مشترک، باید رزمایش دریایی ترکیبی یک جانبه را در بازه زمانی مشخص به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در امام رضا (ع) انجام دهد. (ص) منطقه دریایی انزلی در دریای خزر.

دریادار دوم تاج الدینی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این رزمایش ها موجب ارتقای سطح همکاری بین نیروهای دریایی کشورهای حاشیه دریای خزر شود که می تواند بستری برای توسعه تعامل در سایر حوزه ها باشد. از جمله مسائل اقتصادی، تجاری و انرژی بین این کشورها.

در این جلسه مراحل رزمایش به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت و نکات عملیاتی و تاکتیکی بین فرماندهان رد و بدل شد و نظرات کارشناسان برای هماهنگی بیشتر درج شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال