اخبار اخبار تکنولوژی

دومین لینک مستقیم ارتباط بین ایران و عراق راه‌اندازی شد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، پیاده روی اربعین یکی از آیین های مهم شیعیان است که همه ساله در ایام قبل از زیارت اربعین حسینی برگزار می شود، به طوری که این مراسم به عنوان بزرگترین مراسم سالانه ثبت شده است. اجتماعات مذهبی در جهان در سالهای اخیر . از این رو با توجه به اهمیت این مراسم، وزارت حمل و نقل و نهادهای تابعه هر ساله به زائران خدمات رسانی می کنند و سفر آنها را تسهیل می کنند.

به عنوان مثال، رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت امراد سال گذشته از ایجاد دو خط ارتباطی مستقیم بین ایران و عراق در ایام اربعین خبر داد و گفت: برای اولین بار دو خط ارتباطی مستقیم با کشور عراق ایجاد می شود که باعث افزایش کیفیت می شود. ارتباطات به طوری که ارتباط بین دو کشور 19 میلی ثانیه طول می کشد.

در همین راستا و با فرا رسیدن این ایام امیر لاجوردی – رئیس کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه اندازی دومین خط ارتباط مستقیم ایران و عراق خبر داد. وی گفت: با افزایش استفاده از پیام رسان های ایرانی در عراق، دومین ارتباط مستقیم ایران و عراق راه اندازی شد.

لاجوردی افزود: ارتباط مستقیم سرعت خبرنگاران ایرانی در عراق را 5 برابر می کند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: وی با بیان اینکه به زودی برای حضور در جلسه اربعین به عراق سفر خواهد کرد، از مردم خواست پیشنهادات خود را در حوزه خدمات ارتباطی، پستی و بسترهای ایرانی در عراق ارائه کنند.

سعید شریف زاده – یکی از اعضای ستاد اربعین پست – امروز در نشستی خبری درباره مهمترین وظایف شرکت ملی پست در اربعین توضیح داد: با توجه به ستاد اربعین امسال، بالاترین مقام در وزارتخانه معاونت ارتباطات و خود در امور ارتباطات، ریاست ستاد اربعین وزارت ارتباطات را برعهده دارد و تعیین و منصوب می‌کند که همه شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به ستاد اربعین و وظایف آن تحت سرپرستی خود را پیگیری کنند. بیشترین تلاش وزارت ارتباطات بر این است که زائران و شرکت کنندگان در راهپیمایی اعظم حسینی به اینترنت دسترسی داشته باشند تا بتوانند از امکانات اینترنتی استفاده کنند تا بتوانند فیبرهای نوری و لوازم جانبی آن را توسعه دهند. و سایر مواردی که به زائران کمک می کند تا به اینترنت دسترسی بهتری داشته باشند و این امر کند تلقی می شود.

به گفته وی، عمده وظایف ما در زمینه ارسال گذرنامه است که معمولا در دو ماه قبل از اربعین تردد زیادی دارد. این موضوع برنامه ریزی شده است و زائران باید به اطلاعیه ها توجه کنند همچنین موضوع دیگری در رابطه با راه اندازی پروژه پست زایر وجود دارد که سال گذشته «پست» نام داشت و امسال تغییراتی در آن ایجاد شد. این امر با پخش در هشت مکان انجام می شود که دو مکان آن در کنسولگری نجف در کربلا و شش مکان دیگر در مسیر پیاده روی اربعین در موکب های اصلی ایران قرار دارند. سال گذشته فقط مدارک مفقود شده بود اما امسال هم موبایل و کوله پشتی اضافه شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال