اخبار اخبار اقتصادی

تکذیب ادعای واگذاری دقیقه نودی ِ پنج شرکت دولتی به ستاد اجرایی

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، همزمان با پایان دولت سیزدهم عده ای نود دقیقه قبل از تشکیل دولت چهاردهم بدون سند خواستار انتصابات و واگذاری شدند. یکی از این ادعاها مربوط به واگذاری پنج شرکت دولتی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود که از سوی سازمان خصوصی سازی تکذیب شد.

این ستاد پس از انتشار توییتی در شبکه اجتماعی (توئیتر) مبنی بر واگذاری پنج شرکت به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد:

ملت شریف ایران به اطلاع می رساند:

با تاکید بر تحقق شعار سال و بر اساس روندها و سیاست های اخیر در راستای تنظیم خصوصی سازی و در راستای عمومی شدن اقتصاد و افزایش شفافیت و رقابت، واگذاری شرکت های دولتی مشمول واگذاری از طریق بازار سرمایه انجام شده است. در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بنابراین با توجه به پنج شرکت ذکر شده در توییت، می دانیم که پرونده دو شرکت پارسیان گاز و جم از ماه ها قبل در سازمان خصوصی سازی آغاز شده و اکنون در مراحل پایانی عرضه از طریق فرابورس است. “

در خصوص دو شرکت پالایش نفت و طراحی و ساخت نفت آبادان به تازگی مرحله پذیرش را پشت سر گذاشته و مراحل تشکیل پرونده دو شرکت در بورس امان آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، در خصوص شرکت کشاورزی مغان، حتی پس از تحویل به خریدار به دلیل مشکلاتی، قرارداد در سال 1398 از طریق هیات داوری لغو شد و هم اکنون فرآیند حسابرسی ویژه در خصوص شرکت در حال انجام است. و در عین حال فرآیند پذیرش این شرکت از طریق فرابورس آغاز شده است. بدیهی است پس از پذیرش در فرابورس، فرآیند قیمت گذاری این شرکت و در نهایت پیشنهادات آن از طریق فرابورس انجام خواهد شد.

لذا واگذاری شرکت های مذکور به ستاد اجرایی فرمان امام (رضی الله عنه) به شدت مردود است.

قابل ذکر است که موسسه خصوصی سازی موظف به رعایت قوانین و مقررات در عملیات تحویل بوده و تایید می کند که از این مسیر تخلف نخواهد کرد.

سازمان خصوصی سازی انتشار توییت مذکور را کذب و در راستای منافع عمومی می داند و از طریق مراجع قضایی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

این گزارش حاکی از آن است که محمود صادقی، فعال اصلاح طلب در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی گاز فجرجم، شرکت های کشاورزی و صنعت مغان، پالایش نفت آبادان و شرکت های طراحی و ساخت نفت از طریق فرابورس به ستاد اجرایی ابلاغ کرده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال